10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

audio cd kopieren

Ik wil een audio cd kopieren maar dat lukt mij niet. Eerder is het mij wel gelukt.
    Wat heb ik gedaan: een legale audio cd mbv het schijfhulpprogramma gekopieerd. Er is zo een dmg bestand van 380Mb gemaakt. Bij het branden van de schijfkopie krijg ik de melding dat de schijf te klein is. Hoe kan dit?

Ja, ik heb hem wel in iTunes geimporteerd en kan hem als audio CD weer exporteren maar dan krijg ik kwaliteitsverlies. Heb overigens de CD maar even 1op1 op een windoos machine gekopieerd. Wil nu mijn apple beter leren gebruiken want wat ben ik blij met mijn (bijna volledige) switch:D
    En, zit er ergens in osX een functie van gewoon cd copy maken (zoals in nero bij windows).

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Bijdrager
    Turbanus

Dan kun je beter Toast gebruiken.

Bijdrager
    jebman

is dat een tool in osX of moet ik dat ergens kopen / downloaden?

Bijdrager
    jebman

heb hem al gevonden, dat kost wel een paar dollar! Wel positieve kritieken over dit programma . Thanx.

Bijdrager
    nookie

Tuurlijk krijg je kwaliteitsverlies, daar ben ik met eens.
    Maar als je hem inporteert met een hoog mp3 gehalte en dan terugzet naar audio, dan hoor je dat ergens in de verre verte misschien.
    Gewoon alles op het hoogst mogelijke zetten met importeren als je bang bent voor een beetje verlies.

Bijdrager
    nookie
    ”jebman”

En, zit er ergens in osX een functie van gewoon cd copy maken (zoals in nero bij windows).

Nero zit toch niet standaard bij Windows, dat is ook een programma wat je moet kopen.

Moderator
    unSOUND

Bovendien, als je de CD gewoon in iTunes gooit als AIFF vindt er geen kwaliteitsverlies plaats….

Bijdrager
    Barrix

In OSX kan je van de map gewoon een CD branden, dus ook een audio-CD:
    Gratis en voor niks.
    1 Audio bestanden van CD in een map van je comp kopiëren. (AIFF-formaat)
    2 Geef die map de naam die je wenst.
    3 Dubbelklik op de map en je ziet het brand- symbool rechtboven in het venster—klik >>
    4 De rest volgt vanzelf
    Lukt het niet…kijk dan in de help-functie

Succes

Bijdrager
    swissonline

dit is gratis goede brandsoftware

http://mijnmacup.googlepages.com/discburner

bekijk ook eens mijn site

http://mijnmacup.googlepages.com

8)

Bijdrager
    jebman
    ”Barrix”

In OSX kan je van de map gewoon een CD branden, dus ook een audio-CD:
    Gratis en voor niks.
    1 Audio bestanden van CD in een map van je comp kopiëren. (AIFF-formaat)
    2 Geef die map de naam die je wenst.
    3 Dubbelklik op de map en je ziet het brand- symbool rechtboven in het venster—klik >>
    4 De rest volgt vanzelf
    Lukt het niet…kijk dan in de help-functie

Succes

Kijk, dat is het antwoord waar ik naar op zoek ben/was. Heb wel gezocht in de helpindex maar niet met dit resultaat. Ik ga deze methode proberen. Thanx!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.