7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dynax_5D

Audio afspelen van iMac naar iPhone dmv airplay??

Hai,

Ik heb een iMac met mp3’s op HD en een iPhone 5C (van werkgever).
    Kan ik nu via airplay deze mp3’s afspelen op de iPhone?
    ( wil bijvoorbeeld tijdens stofzuigen rondlopen met muziek via oortjes, iPhone is maar 8GB model)
    Ik krijg het niet voor elkaar, zie geen airplay icoontje op de iMac.
    Thuisdeling en wifi staat bij beide aan.
    Is er soms toch een extra device nodig zoals Apple TV oid??
    Ik gebruik geen iCloud.

Thanks.

Bijdrager
    KarelWillem

Als zowel op de Mac als op de iPhone thuisdeling aanstaat – en ze op hetzelfde netwerk zitten – moet je op de iPhone alle muziek uit iTunes op de Mac kunnen afspelen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202190

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je moet op de iPhone naar Muziek gaan, de gedeelde muziek bekijken en daar op je Mac drukken. De telefoon gaat dan een tijdje bezig zijn een overzicht van de muziek te laden, en dan zou je er zo naar moeten kunnen luisteren. Natuurlijk moet de Mac dan wel ook aanstaan, anders wordt het niks:)

Bijdrager
    Dynax_5D

Ik heb bij beide thuisdeling aanstaan.
    Op beide hetzelfde AppleID ingelogd, maar ik zie op de iPhone bij Muziek niet de optie ‘ gedeelde muziek’.
    Ik heb 2 opties:
    – Alleen muziek op deze iPhone -> muziek aanwezig op de iPhone.
    – Toon alle muziek -> start Apple Muziek abonnee dienst op, maar heb geen abonnement.

Zie in iTunes op de iMac ook niet het Airplay icoon??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik pak er even m’n iPad bij, dan kan ik precies kijken hoe het ook alweer zit …

Aha: in Muziek ga je naar Mijn muziek en daarna druk je bovenaan het scherm op Artiesten zodat er een menu uitklapt. Daarin kies je Thuisdeling, waarop een tweede menu volgt met daarin het apparaat zelf en alle gedeelde bibliotheken op het netwerk — kies daar natuurlijk de gewenste, waarna er een cirkel achteraan de regel verschijnt waarvan de omtrek met de klok mee langzaam dikker wordt. Wacht tot dat voltooid is, dan is de muziek geladen en kun je kiezen wat je af wilt spelen.

Op een iPhone zal het niet heel veel anders werken, denk ik.

Bijdrager
    Mars

Kijk eens naar AirFoil. https://rogueamoeba.com/airfoil/

Bijdrager
    Dynax_5D

Gelukt!!
    Allen bedankt voor de info.

Heb nu idd thuisdeling op de iPhone, maar hoe …..
    Heb uiteindelijk op de iMac opnieuw ingelogd bij ITunes en thuisdeling uit en ingelogd en bij bibliotheek (weer) de map met mp3 toegevoegd.
    Toen werd op de iPhone de optie ‘thuisdeling’ zichtbaar en ingelezen.

Zo maar ff checken of de mp3’s nu niet dubbel in iTunes op de iMac staan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.