12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

Audio aapassen

Ik heb sinds een maand een nieuwe Macbook Pro met Lion.
    Alleen bij mijn vorige Mac Pro (Power-PC) kon ik nog in Quicktime audio aanpassen.
    Ik moet nu een liedje laten herhalen en het moet evengoed in een audiobestand blijven zitten.
    Alleen ik vind in de nieuwe quicktime geen enkele opties om dit te doen.

Weet iemand hoe dit moet?
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet daarvoor QuickTime Player hebben (zit in Hulpprogramma’s).

Bijdrager
    fanatic

Ik heb het ook over Quicktime Player alleen bij mij zit die niet in hulpprogramma’s

Bijdrager
    Hansi2124

Jawel, je hebt er 2…… (je moet QT Player 7 hebben dus).

Bijdrager
    fanatic

Die staat bij mij er niet bij.
    Ik heb het over Lion en dan de laatste update.
    Of heb je voor Lion Snow Leopard gehad of iets dergelijks?
    Dan kan het misschien dat hij die laat staan?

Bijdrager
    Hansi2124

Lion 10.7.2
    Misschien is het inderdaad nog iets uit SL.:confused:

Moderator
    unSOUND

Onder Snow Leopard en Lion is QuickTime Pro iets wat je los moet installeren, maar het is zeker de moeite waard, want QuickTime 7 kan veel meer dan QuickTime X.

QuickTime 7 kun je hier downloaden: http://support.apple.com/kb/dl923

Bijdrager
    Maverick9898

Het komt nog uit Leopard als laatste OS. Volgens mij is toen de switch gemaakt. Alleen als je gewoon geuprade hebt, mis je die programma’s niet;). Ik kwam er een maand geleden achter dat als je een nieuwe Mac koopt, je ook geen iDVD en iWeb meer krijgt bij het iLife pakket. Je moet dan nog apart het pakket kopen, wil je dat hebben gek genoeg.

Bijdrager
    Hansi2124

Weer een argument minder om de prijs hoger te houden. Vroeger kon je nog zeggen dat iPhoto, iMovie, iDVD ‘gratis’ bij een Mac geleverd wordt en dat je dat met een Windows-pc nog zelf moest aanschaffen……

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt. iDVD gaat ook gewoon überhaupt uit het pakket. Waarschijnlijk met het plan om de SuperDrives uit de Macs te faseren. Ik begrijp dan nog dat ze het niet in de MacBook Air stoppen, maar in een iMac? Er zijn best veel mensen die DVD’s branden en iDVD is een leuk programma, hoe ouderwets het ook is.

Moderator
    unSOUND
    Maverick9898 op 21 oktober 2011

Het komt nog uit Leopard als laatste OS. Volgens mij is toen de switch gemaakt. Alleen als je gewoon geuprade hebt, mis je die programma\’s niet;).

Dat was juist het lullige, QT7 werd bij een upgrade gewoon gewist, tenzij je een Pro licentie had.

Bijdrager
    Maverick9898

Oh ja je hebt gelijk! Ik had een Pro licentie, dus ik was dat vergeten;). Quicktime X heeft ook zo zijn voordelen, maar gelukkig kan je het nog downloaden;).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.