1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    casperkammeijer

ATV3 problemen met bestand met meerdere audio en subtitles

Besten,
    Ik heb een ATV3 waarop ik van mijn iMac uit iTunes mijn films stream. Ik gebruik Handbrake om bestanden om te zetten naar iTunes/ATV3 formaat. Met DVD / video_TS folders waarin te veel opties zitten krijg ik alleen problemen.
    Een concreet voorbeeld:
    Ik heb een disneyfilm in DVD format (zo’n video_ts folder) op mijn iMac staan met film met meerdere audiosporen (engels en nederlands). Daarnaast heeft de film meerdere ondertitelingsporen. Als ik deze allemaal aanvink in Handbrake om mee te nemen in mijn nieuwe .m4v bestand dan lijkt het allemaal goed te gaan. Als ik het nieuwe bestand open in mijn VLC-player doet ie het ook gewoon zoals gewenst (ik kan alle combinaties openen). Als ik het bestand vervolgens in iTunes zet en open met mijn ATV dan kan ik wel het audiospoor selecteren die ik wil, maar kan ik nergens mijn ondertiteling selecteren. Als ik maar 1 audiospoor gebruik dan kan ik wel ondertiteling selecteren. Heb nu maar nederlandse ondertiteling “burned in” in mijn videospoor gezet, maar dat betekent dus ook nederlandse ondertiteling in de nederlands gesproken film wat ik liever niet heb.

Lang verhaal kort: bestand lijkt goed aangemaakt te zijn (anders zou ie in VLC niet naar behoren werken), maar mijn ATV3 kan niet én audiosporen én ondertiteling selecteren.

1. Wat doe ik fout?
    of 2. Als ik het niet fout doe, hoe kan ik mijn ATV dan zo instellen dat ie wel doet wat ik wil?

Hopelijk een oplossing. Dank!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.