18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    rudi010

ATV3 niet meer in netwerk?

Kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik dit oplos…ik word echt super sjacherijning van Apple momenteel. Sinds Yosemite is de werking van iTunes richting mn Apple TV3 nagenoeg onmogelijk. Heel somswerkt het even.. nu weer dit:

zucht…ik zou niet weten waar ik dat moet vinden en wat ik dan moet doen als ik de instellingen al vind. Liefst zou ik die ATV helemaal wegdonderen en gewoon mn ATV2 weer in de woonkamer neerzetten. Maar goed, het blijft Apple, dus de eenvoud zit ergens verstopt… maar waar?

Het is wel frustrerend want heb je ’n leuk speeltje…werkt het gewoon niet. En dat terwijl het vanaf eerste moment perfect was. Sinds de update…bagger! ATV3 al geheel via ‘zet terug’ opnieuw geïnstalleerd…
    Stomme is dat iTunes hem ook op de stomste momenten benoemd als ‘luidspreker’ (airplay symbool wordt oranje)
    /uploads/community/82153d7fd37b190a1179be86b5171725b47a236f_53961.png….deed ie dat maar zou ik bijna roepen:P Er gebeurt niks….een foutmelding….

Wat te doen mensen??

mijn eeuwige dank aan degene(n) die hier nog iets van kan maken voordat dat apparaat de shredder in gaat…. (ligt het vast niet aan, maar lucht wel op)

Bijdrager
    rudi010

ja tuurlijk… neemt weer

Bijdrager
    rudi010

pffffff……

poging 3

Bijdrager
    rudi010

jippieeeee!!!

Bijdrager
    rudi010

dus….hij was even een paar minuutjes lekker aan het spelen. Vanaf iTunes/Mac naar ATV3 streamend…en plotseling…niks meer…

Echt he, ik ben er even klaar mee. misschien staat er morgen opeens een goedbedoeld advies hier. Amen.

Bijdrager
    KarelWillem

Yosemite had WiFi problemen.

Die zijn in de 10.10.1 update van vandaag opgelost als het goed is.
    Daarnaast is er vandaag ook een update voor je Apple TV gelanceerd.

Beide dus het proberen waard.

Bijdrager
    rudi010

ik gebruik geen wifi. alles is bedraad thuis. sorry, had ik even moeten vermelden:P

en de ATV3 is gisteren dus ‘teruggezet’…dus compleet nieuwe installatie en opnieuw ingesteld op/in het netwerk.
    Helaas blijft iTunes muziek afspelen dus plots onderbreken. Als ik iTunes volledig stop en weer opnieuw start, dan herstelt de verbinding met AirPlay apparatuur zich weer. totdat er weer zo’n melding komt….
    Maar om nu elke vijf minuten iTunes te sluiten en te starten maakt mijn gevoel er ook niet beter op. Dan zit je meestal net midden in een nummer…

Ik zou bijna denken dat het iTunes is wat het probleem veroorzaakt. Zou me ook niks verbazen overigens. Als het maar een fractie van de stabiliteit van de Apple Muziek App op iPad bevat dan hou ik m’n hart vast.:) Dat werkt ook gewoon bagger hier… Altijd al gedaan

Maar wel bedankt voor het meedenken alvast KarelWillem!

Bijdrager
    henkdejonghoorn

Ik neem aan dat je de meest simpele zaken al heb gecontroleerd zoals de kabelconnectie, het resetten van de router?

Bijdrager
    rudi010

yep

Bijdrager
    Wauters

Rudi, had je voordien (met Mavericks) totaal geen problemen?
    Kan je wat meer vertellen over je netwerk-setup (router, wifi stations,…)

Ter info: Ik heb al veel onderbrekingen gehad met airport-luidsprekers en airport expresses maar een AppleTV was altijd vrolijk beschikbaar.

Bijdrager
    rudi010

Hoi Wauters,

nee, zover ik me kan herinneren speelde iTunes vanaf iMac altijd prima via ATV3. Wel altijd problemen gehad met de Muziek app (van Apple) die op iPad staat. Die doet het gewoon nooit. Geen verbinding met bibliotheek te krijgen en dat soort geneuzel. Dus via iPad naar ATV3 ging altijd via Remote-app. In de Remote-app staat tegenwoordig de ATV3 ook niet meer trouwens:( Maar dat is andere orde.

Wat betreft mijn opstelling:
    interent komt binnen via Fritz!-box (xs4all). Die staat de afgelopen dagen wel wat te klapperen kwam ik gisteren achter. Gebeld, krijg een nieuwe modem om uit te sluiten dat die defect is. Als verbinding blijft klapperen dan wellicht nieuwe kaart in de KPN-kast.

Vanaf fritz!-box een kabel naar een AirPort Time Capsule 802.11n (4e generatie).
    Daarop aangesloten de ATV3 (nieuwste update en bekabeld) en
    iMac (21″ medio 2011) (ook bekabeld)
    Modelaanduiding: iMac12,1
    Processornaam: Intel Core i7
    Processorsnelheid: 2,8 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 4
    L2-cache (per core): 256 KB
    L3-cache: 8 MB
    Geheugen: 8 GB 1333 MHz DDR3.

iTunes versie 12.0.1.26.
    Yosemite 10.10.1 (14B25)
    Niets bijzonders:)

Gekke is dat als internet staat te klapperen (en dus wegvalt) de Time Capsule van de leg gaat… ‘Ethernet kabelverbinding’ is er niet meer. Maar heeft inkomend signaal dan zo’n effect dat ie ook meteen de rest van het bekabelde netwerk onderling niet meer laat communiceren? Dat is raar.

Overigens, starten van muziek of film in iTunes was vroeger altijd een signaal dat de ATV3 automatisch aan ging…nu moet ik de ATV3 met afstandsbediening wakker maken voordat het afspelen begint. Een raadsel.

Sorry, ik reageer wat traag, ben veel weg.

Bijdrager
    Wauters

Ik ben jouw modem nog niet tegengekomen dus ik spreek wat voorwaardelijk.
    Maar ik kom meer en meer tot de conclusie dat de modems/routers airplay tegenhouden.

Ik zet dan de TC of APExtremes in router modus (niet brug). Zo zit je op een afgeschermd netwerk en zou alles moeten werken.
    Van die dubbele nat warning moet je je niks aantrekken. Zo lang je niet games speelt ofzo kan dit geen kwaad.

Succes

Bijdrager
    rudi010

klopt, modem staat in brugmodus…de TC is het router/wifi/netwerk punt. Wifi staat op de modem niet aan hoor. Modem doet niks anders dan internet aannemen en doorgeven aan TC en de TV-module. De Fritz!box is gewoon een goede modem. Nooit eerder problemen mee gehad.

Bijdrager
    Wauters

En werkt het dan beter met een nieuw netwerk?

Bijdrager
    rudi010

een nieuw netwerk? ik heb mn ATV3 alleen geheel gereset en teruggezet. Dat helpt een beetje. Ik moet dus heel mijn netwerk weggooien en een nieuwe aanmaken? Jeetje… daar moet ik dan even induiken.

Bijdrager
    Wauters

Zet al je netwerkcomponenten achter je TC want je TC zal nu IP-adressen uitdelen.
    Verbind je modem met de Wan-poort (onderste).
    Maak een nieuw netwerk aan.
    Als je dezelfde netwerknaam en passwoord gebruikt moet je niks op je devices aanpassen.

Ik weet het, lijkt drastisch maar is volgens mij de enige oplossing die goed werkt. (Spijtig genoeg)
    Heb dit al bij een 10-tal gezinnen gedaan

Bijdrager
    rudi010

ik snap er niks van, zal er eens induiken. Voorlopig heb ik met vlagen internet. Hopelijk ontvang ik van xs4all morgen mn nieuwe fritzbox… zul je zien dat het daar niet aan ligt… is het gewoon weer de kaart van KPN in de wijkkast. Dan zit je dus gratis en voor niks nog tot zeker volgend weekend zonder internet…of in ieder geval haperende verbinding. Iets zegt me dat daar de boosdoener zit….

Bijdrager
    rudi010

Nou, de fritzbox is door xs4all inmiddels vervangen en internet werkt weer. Meteen naar 47mb download wat me wel verbaasde, maar dat was een leuke extra. Klapperende verbinding dus opgelost. ATV3 lijkt ook weer redelijk normaal te functioneren..of tenminste kan ik vanaf ipad en imac weer bedraad streamen. Enige is nog dat de atv3 bij het starten van een filmpje of muziek NIET automatisch uit de uit-/slaapstand komt. Moet m eerst met de afstandsbediening aanzetten. Raar…maar goed, valt op zich mee te leven. Geen automatisering is blijkbaar perfect te krijgen, zelfs niet als er apple op staat. (Nogmaals, het heeft een jaar of twee perfect gefunctioneerd, dus het kan wel).

Mocht er nog nieuw inzicht zijn, dan hoor ik het graag. Ik zal ook hier nog wel posten als er vanuit mij opeens een oorzaak duidelijk wordt. Wel handig voor de volgende persoon die tegen zo’n situatie aanloopt.

Bedankt

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.