8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    p-touch

Atv3 in netwerk hangen zonder remote

We zijn deze vakantie weg en hebben voor het eerst onze Apple tv mee. Gelukkig hebben we hier WiFi access, groot nadeel is dat ik de remote van de ATV vergeten ben dus kunnen we hem niet in het netwerk hangen. Weet er iemand een andere manier om toch films en dergelijke te kunnen streamen zonder dat we de ATV in het netwerk hebben staan? Via iPhone lukt het ook niet omdat hij niet herkend wordt:(

Bijdrager
    TKroon

Ik volg het niet helemaal. Je kunt de ATV via een ethernetkabel aansluiten op de router, dan kun je al streamen en je andere iDevices als remote gebruiken. Andere optie is een nieuwe afstandsbediening kopen (op Marktplaats kan geld schelen).

Bijdrager
    Zybbor

Hij zou het anders moeten doen met de app ‘Remote’.

Bijdrager
    Domtoren

@Thomas: alleen als p-touch in zijn vakantiehuisje toegang heeft tot de router. Dat is lang niet altijd het geval.

@Zybor: nee, want p-touch krijgt zijn iphone en atv niet op hetzelfde wifi-netwerk.

Anders dan een remote of een bluetooth toetsenbord lenen weet ik het niet.

Of misschien via deze app je iphone als bluetooth toetsenbord koppelen aan de ATV en dan de ATV op de wifi zetten?

Bijdrager
    TKroon

@Domtoren,
    Je hebt gelijk, p-touch is nĂș op vakantie. Ik las dat hij de Remote op vakantie had laten liggen… Dan zou inderdaad die app kunnen werken!

Bijdrager
    p-touch

We hebben wel nog een MacBook mee, zouden we die draadloos kunnen linken om de ATV te koppelen met de WiFi? We hebben geen toegang tot de router, die staat in de receptie

Bijdrager
    martinh123

Wat een drama ben je lekker op vakantie en kun je niet met je ATV tv kijken, ga je toch even naar huis en haal je de remote toch even op.

Bijdrager
    Domtoren
    p-touch op 28 oktober 2013

We hebben wel nog een MacBook mee, zouden we die draadloos kunnen linken om de ATV te koppelen met de WiFi? We hebben geen toegang tot de router, die staat in de receptie

Als je een netwerkkabel hebt kun je de ATV aansluiten op de ethernet poort van de MacBook. Vervolgens naar systeemvoorkeuren -> delen -> Internet delen. En kies dan “deel verbinding van Wifi” met computers die “ethernet” gebruiken. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om met de Remote app van Apple verbinding te maken met de ATV en dan de wifi in te stellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.