5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisDennak

ATV3 Airplay happering

Ik heb net AT3 aangeschaft voor mijn MBP (OSX Mountain Lion). Als ik nu bijvoorbeeld een .avi file afspeel via VLC Mediaplayer op mijn MBP en dit dan via Airplay naar mijn TV stream, heb ik een constante hapering. Is er een manier om dit op te lossen? Mijn internetverbinding is via wifi die beneden in de kelder staat.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Mogelijk is de WiFi-verbinding niet goed genoeg. Ik merk zelf ook soms een hapering. Waarschijnlijk is dat op momenten dat de WiFi-verbinding het maximum heeft bereikt. Dus uitschakelen van programma’s die zelf contact met internet zoeken (Mail, Twitter, RSS-reader, etc.) kan helpen. In jou geval kan het ook helpen om je WiFi-signaal te versterken.

Bijdrager
    DennisDennak

Bedankt voor de reactie.

Ik woon ook nog elders waar ik wel een betere WiFi-verbinding heb. Ik denk dat ik het gewoon mee naar daar ga nemen. Ik heb ook nog Time Capsule liggen, dus het wordt eens tijd dat ik die dan ga configureren :slant: Enigste probleem dat ik daarmee heb, is dat mijn WiFi-verbinding samengaat met mijn digitale TV. Heb hier net nog elders gevraagd hoe ik TC dan moet configureren.

Bijdrager
    tarun

Kan je de router niet uit de kelder halen door een kabel naar boven te leggen? Dat zal het signaal drastisch verbeteren.

Bijdrager
    DennisDennak

Dat gaan ze hier thuis niet willen. Maar het is geen probleem, ik neem het gewoon mee naar mijn kot!
    Daar staat modem op 10 meter afstand, en daarbij nog eens de TC, zou het probleem dan wel moeten verhelpen zeker?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.