6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SMac

atv1 meerdere macs

Hallo,

Ik heb een appletv 1 waarop ik vanaf mijn oude imac films synchroniseer. Op mijn nieuwe imac verschijnt de atv1 ook in itunes, maar kan ik alleen films streamen… graag wil ik ook vanaf de nieuwe imac films synchroniseren, of zou dat gewoon niet kunnen?

Ik hoor het graag.

Bijdrager
    k-the-ripper

Jailbreaken misschien een optie ?
    (en dan XBMC er op zetten , of je films naar de HD van de aTV kopiëren )
    met XBMC kun je vanaf allebei je computers streamen .
    atv-USB creator

edit:
    Ik geef de suggestie maar want dan ben je eindelijk van dat iTunes geneuzel af met alleen maar appletv 1 mov formaat. (en verplicht iTunes op te starten om eens een keer een film te kijken).

Je aTV1 kan dan ineens veel meer formaten afspelen, externe .srt bestanden zijn geen probleem meer en desnoods hang je er extern een harde schijf aan die je vanaf iedere computer kan benaderen om er films op te zetten. (of af te halen natuurlijk)
    mkv – divx – DVD-ISO en VIDEO_TS mappen gaan dan als een eitje:) .
    Je gaat gegarandeerd 5x zoveel meer plezier aan dat ding beleven.

einde edit:

Bijdrager
    macha

helemaal eens de vorige reactie. XBMC op je apple tv1 is echt perfect.
    wat ik zelf ook doe met veel films en series is ze ff met cyberduck ftp-en vanaf mijn mac naar de apple tv1.
    kun je je mac ook eens uitzetten.:-)

Bijdrager
    SMac

Hoi,

Dank voor jullie reacties. Dat is idd ook een optie. Ik heb het zelfs weleens gedaan omdat ik video_ts folders wilde afspelen vanaf mijn NAS. Het instellen vond ik erg lastig, maar het werkte. Op de een of andere manier is hij die instellingen kwijtgeraakt en is het me niet meer (direct) gelukt. Toen heb ik de atv weer teruggezet naar out of the box settings.

Ik denk dat ik xbmc dan maar weer een kans ga geven, maar dat synchen zou toch ook vanaf de nieuwe imac moeten werken…

Bijdrager
    k-the-ripper

Syncen gaat maar vanaf 1 computer (of je moet met meerdere accounts gaan werken)
    Het account waarmee je op de aTV inlogd wordt dan gesynchroniseerd , ga je niet vrolijk van worden met beetje grote library.
    Met thuisdeling aanzetten kun je alleen meerdere library’s streamen.
    Je kan je hele iTunes library proberen op een NAS te zetten en op beide computers die gebruiken – maar eigenlijk is dat vragen om problemen.
    iTunes is daar helaas niet voor geschikt. Maar als je er echt zeker van bent dat er ten alle tijde maar 1 computer iTunes aan heeft staan zou je het kunnen overwegen.
    Plus je blijft dan vastzitten aan dat hopeloze .mov formaat voor de aTV1.

Bijdrager
    SMac

Thanks, ik ga eerst eens het sychen vanaf de oude imac uitzetten!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.