18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Max08

aTV wil niet in DFU mode

Ik wil graag mijn ATV jailbreaken.
    SeasOnPass gedownload en aTV aan gesloten op de Mac.
    Alles gaat goed tot het: wachten op DFU mode, ik druk dan menu + play/pause maar hij blijft dan hangen in dit scherm. (menu+ – ook geprobeerd)
    Soms gaat iTunes open maar blijft hij wachten op DFU mode en krijg in iTunes nergens een melding dat hij bezig is of dat de jailbreak geslaagd is. Uiteindelijk kom ik niet in de DFU mode.
    Uiteindelijk breek ik de installatie maar af want hij blijft zelfs na 2 uur nog in deze mode.
    Apple-tv software 4.3 (2557)

OMT al meerdere keren doorlopen, kom overal tot halverwege mijn probleem en dat is het of opgelost of probleem wordt anders.
    Uiteraard wil ik ook best bij iemand langs komen deze het voor mij kan oplossen (wel in de buurt van Groningen dan)

Gr. Marcel

Bijdrager
    MacMouse

Ik zou in jou geval even opniew via iTunes de originele aTV2 software installeren dan opnieuw de jailbraik doen. Weet zeker dat het dan goed moet gaan.

Bijdrager
    Max08

Kun je me een beschrijving geven hoe je dat moet doen?
    Na drie dagen zit ik op een punt om de Atv uit het raam te gooien.

Alvast bedankt.

Gr. M.

Bijdrager
    MacMouse

herstellen in iTunes

Bijdrager
    Max08

Moet ik de aTV aansluiten op de mac of gaat het via wifi

Bijdrager
    marvand

Je hebt echt minimaal 7 seconden op die knoppencombi gedrukt, en je maakt alleen gebruik van de usb kabel?

Bijdrager
    Max08

Yep, aTV begint te knipperen.
    Zonder voeding, later met voeding (engelse pagina adviseerde met voeding)
    Soms start iTunes op, meestal niet bij het indrukken van de knoppen.
    Itunes geeft verder helemaal niets aan, en aTV wacht op DFU en hier blijft hij in hangen.

Bijdrager
    Max08

Waiting for device to enter DFU mode

Verder kom ik niet.
    Al een andere usb kabel geprobeerd.
    Zonder voeding, met voeding.
    Kan het ook met een ethernetkabel of alleen met usb, ik heb het gevoel dat de usb wel eens defect kon zij,

Bijdrager
    marvand

Als je je atv aanzet (alleen met stroomkabel)knipper dat lampje dat een paar keer per seconden??

Bijdrager
    marvand

Wat bedoel je trouwens met ,, iTunes blijft wachten” ???

Bijdrager
    wmaat

Doe je dit via een Macbook? Dat lukte bij mij namelijk niet, als ik het via een dell laptop robeerde direct en ook via de Desktop (helaas ook windows) werkte het ook direct

Bijdrager
    MacMouse

Probeer eerst op de Mac even dat ding te herstellen, 2e keer lukt het zeker.

Bijdrager
    Max08

Het scherm van SeasOnPass (bureaublad) blijft op: Waiting for device to enter DFU mode.
    Ik krijg ook niets te zien op iTunes, het is zelfs maar 1 of 2 keer geopend tijdens het indrukken van de twee knoppen op de afstandsbediening.
    Het is net of de tav geen verbinding heeft/kan maken met itunes.
    Atv terug gezet naar fabrieksinstellingen.
    Nu maar weer opnieuw proberen.

Bijdrager
    Max08

MacMouse, wat zou ik op de mac moeten herstellen?
    Ik heb de aTV terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat ik weer met een schone lei kan beginnen en er geen halve dingen op staan.

Bijdrager
    Max08

Ik krijg ook geen atv te zien in itunes, zoals bij de eerste generatie.

Bijdrager
    wmaat

wat zeg ik nou… hang hem even aan een windows computer…

Bijdrager
    Max08

Mijn kozijnen hebben geen usb poort, geen windows aanwezig maar dat zal wel op te snorren zijn, uiteindelijk heeft iedereen wel rommel.

Bijdrager
    VieriTouch

Lijkt er op dat je beter (nog) een ander micro usb-kabeltje kunt gebruiken.
    Dat helpt vaak.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.