24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    nbohemen

aTV flash en XBMC

Beste mensen,

Ik heb een Apple TV 2 en ik wil er een systeem opzetten zodat ik ook niet iTunes films kan streamen.
    Nu heb ik gelezen over XBMC en aTV flash. aTV Flash leek mij het mooiste pakket.

Nu lees ik dat je in aTV Flash ook XBMC kan draaien. Daar begrijp ik het niet meer. XBMC is toch gewoon een alternatief voor aTV Flash? Waarom zou je dat willen?

Wat bevelen jullie me overigens aan om op de Apple TV te installeren?

Bijdrager
    wmaat

Atv flash van firecire…. Diet alles!

Bijdrager
    nbohemen

Okee, maar heb je ook een antwoord op mijn andere vraag?

Bijdrager
    Mars

ik heb Atv flash van firecore er op gezet. Werkt mooi. Af en toe een klein bugje maar ze zijn druk met updates en fixes. Na de laatste update is er ook ondersteuning voor .iso – Dit heb ik nog niet geprobeerd.
    Ik heb ook nog niet echt de noodzaak ontdekt om nu XMBC te installeren. lijkt mij ook een beetje dubbel. Of ik moet iets missen?

Bijdrager
    dannycoolen

XBMC werkt alleen met samba sharing.
    Wanneer je OSX Lion hebt op je MAC werkt dit weer niet dat was voor mij DE reden om over te stappen naar ATV Flash.
    En kan niet anders zeggen dan dat het een schitterend programma is!

Bijdrager
    DikkeWim

ik heb Atv flash van firecore er op gezet. Werkt mooi. Af en toe een klein bugje maar ze zijn druk met updates en fixes. Na de laatste update is er ook ondersteuning voor .iso – Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Is ATV Flash van Firecore zijn/haar geld waard ($29)?
    Kun je na installatie Plex gebruiken of vervangt ATV Flash in feite Plex?

Bijdrager
    DikkeWim

Is ATV Flash van Firecore zijn/haar geld waard ($29)?
    Kun je na installatie Plex gebruiken of vervangt ATV Flash in feite Plex?

Bijdrager
    mvanstaveren

Op de vraag van willen, vervang atv plex zou ik ook wel graag antwoord willlen hebben:)

Bijdrager
    DikkeWim

Inmiddels heb ik ATV Flash van Firecore gekocht en geinstalleerd. Moest wel een downgrade naar 4.3 doen, maar dat verliep vlekkeloos.

Ik heb nu het genot van Plex op mijn ATV, Heerlijk!

Wat mij betreft een aanrader. Wel even goed de duidelijke handleiding volgen.

Bijdrager
    mvanstaveren

Maar je man Plex ook instaleren na een jailbreak? Zonder atv flash? Maar hoe ik het begrijp is dat atv flash zelf ook een hack ingebakken heeft? En daarnaast nog extras en dat je daarop nog Plex instaleerd? Ik hoef boxee en xmbc namelijk niet:)

Bijdrager
    DikkeWim

Je kunt na het installeren van ATV flash zelf kiezen (via een menu) welke extra’s je (draadloos) wilt installeren. Ik heb voor Plex én XMBC gekozen. De laatste is moeilijk te in te regelen. De eerste (Plex) werkt fantastisch.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Inmiddels kun je aTV Flash black ook unthetered installeren op 4.4.4
    Alleen vraag ik me nu af hoe ik alles kan afspelen vanaf de iMac, kan ik bijv. ook een externe schijf aangesloten op de iMac benaderen?
    En waar en hoe stel ik dit precies in op de ATV met aTV Flash black?

Bijdrager
    stig007

Kijk, dat vind ik nou een interessante vraag. Momenteel heb ik mijn iMac aangesloten op mijn tv, en mijn media (films en series) op een externe HDD. Werkt allemaal prima maar als ik ga verhuizen staan ze niet meer naast elkaar en daarom wil ik kijken naar wat anders. Ik ben me net een beetje aan het verdiepen in die Apple TV en vraag me inderdaad ook af hoe dat zit/werkt als je plex er op zet en je dus een externe HDD hebt met je media.

Bijdrager
    KarelWillem
    HereIsTom op 01 januari 2012

…kan ik bijv. ook een externe schijf aangesloten op de iMac benaderen?

… hoe stel ik dit precies in op de ATV met aTV Flash black?Je gaan naar Maintenance.
    Installeert ‘Media Player’.
    En dat is het eigenlijk wel zo’n beetje.:lol:

Elke schijf en map op, in en aan je Mac is nu te gebruiken om media af te spelen.

Daar is geen Plex of XBMC voor nodig.

Geblokkeerd
    HereIsTom

@youp-c; Bedankt daar kan ik wat mee, die uitleg ga ik straks eens volgen :thumbsup:

@karelwillem; De Mediaspeler had ik al geïnstalleerd, kon ook al bij sommige bestanden op de iMac, maar kan niet alles vinden, zoals bijv. de externe schijf:wink:

Als jullie nog meer tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Bijdrager
    DikkeWim

Bij MediaPlayer zie ik wel mijn TimeCapsule, maar niet mijn andere shares (externe HD’s die aan mijn computers hangen). Via mijn computers (MacMini, iMac en laptops) kan ik er wel in, via de ATV2 niet.

Graag een tip hoe die te bereiken.

Bijdrager
    DikkeWim

Gelukt!

Ik heb het volgende gedaan en kan nu inloggen in mijn computer vanuit ATV2.

Sharetype: smb
    Naam: iMac
    Server: 192.168.178.22 (het ip nummer van mijn computer)
    User: inlognaam (om in mijn computer te komen)
    Pasw: paswoord (om in mijn computer te komen)
    Workgroup: (leeg)

Nu kan ik in mijn computer komen, maar vervolgens kan ik mijn films/foto’s niet afspelen. Steeds krijg ik een foutmelding.

Kortom: wat heb je eraan om met je ATV2 bij je externe HD’s / computers te komen?

Geblokkeerd
    HereIsTom
    youp.c op 02 januari 2012

Zie: http://support.firecore.com/entries/20655156 & http://support.firecore.com/entries/20322512

Ik heb dit geprobeerd, maar zie dan nog steeds de externe schrijf niet?

Vervolgens geprobeerd wat DikkeWim schreef via smb, dan zie ik de externe schijf wel, maar als ik erop wil krijg ik invalide argument 22 ?

Bijdrager
    DikkeWim

Omdat ik sowieso niet zou weten wat je met de externe schijf zou moeten doen….

Via Plex kan ik goed uit de voeten. Zie berichten hierboven.

Een aanrader. Vergeet dit gedoe met MediaPlayer zou ik zeggen.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Via de Mediaspeler kan ik wel alles afspelen wat op de iMac staat, maar de meeste films staan op mijn externe HD, daarom zou ik graag willen weten waarom ik die foutmelding krijg?

Bijdrager
    youp.c

probeer eens met als sharetype “afp” in plaats van “smb”

Geblokkeerd
    HereIsTom

afp had ik al geprobeerd, maar dan zie ik de externe schijf helemaal niet?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Niemand die weet hoe ik nu de externe HD kan benaderen?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.