6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    PieterK

ATV beginner…

Hoi,
    ik heb intussen aardig wat rond geneusd, maar ik kan er maar niet achter komen of het mogelijk is om een ATV aan een analoge breedbeeld te hangen. (Nog even ‘los’ van de RGB pluggen die ik niet kwijt kan, ik heb namelijk scart aansluitingen en ouderwets S-VHS aansluiting)

Kan iemand mij vertellen of een ATV werkt met een Phillips old fashioned breedbeeld?

groetjes Pieter

Bijdrager
    macjk

S-VHS ??? S-video bedoel je waarschijnlijk. Normaal gezien kan je de apple-tv niet op een analoge tv aansluiten. Misschien via een apparaatje dat het digitale signaal naar analoog omzet maar dat lijkt me best wel onhandig en zonde van de kwaliteit en je geld.

misschien zo link verwijderd dat werkt niet

Bijdrager
    PieterK

Dommm !
    Ik bedoel inderdaad S-video… Zit een beetje te slapen hier.

Dit lijkt inderdaad misschien wel wat…
    Ik had zelf ook wat zitten neuzen voor plugjes en kabeltjes, maar weet niet helemaal of dit wel kan werken?

Bijdrager
    superluuk
    ”PieterK”

Dommm !
    Ik bedoel inderdaad S-video… Zit een beetje te slapen hier.

Dit lijkt inderdaad misschien wel wat…
    Ik had zelf ook wat zitten neuzen voor plugjes en kabeltjes, maar weet niet helemaal of dit wel kan werken?

Meestal niet, (je kan component naar scart doen, als je tv dit snapt)
    sommige tv’s wel, maar waarschijnlijk niet, Scart, composiet en Svideo zijn meestal wel met verloop stukje om te zetten.
    maar bij component heb je meestal heel zon (duur) kastje nodig (EN die zijn vaak nog niet eens echt goed)

en S video word wel vaker S vhs (-kabel genoemd), want daar was dat ding ook voor…

Oplossing: koop een nieuwe TV:)

en ik zou zoiezo nu wachten met het kopen van een ATV…

Bijdrager
    sanius

AppleTV is denk ik een beetje overkill voor je TV….
    HD films hebben toch geen effect op oude beeldbuizen en DVD is in dit geval goedkoper.

Dit is voor mij ook de reden om geen AppleTV of Blu-ray speler te kopen. Ik heb gewoon geen goede tv hiervoor. Dit is dan ook 1 van de redenen waarom HDTV en Blu-Ray maar niet van de grond komen.
    Komt ook door de testen van onze goede vrienden bij de consumentenbond (en soortgelijke instanties…). Daar stelden ze namelijk dat HD tv’s een waziger beeld opleverden in tegenstelling tot klassieke beeldbuizen, wanneer je er gewoon tv op ging kijken. En dit klopte wel, maar dat is hetzelfde als een HiFi systeem kopen om er vervolgens slechte kwaliteit MP3 over af te spelen. Of een professionele kleurenprinter kopen om word bestandjes mee af te drukken op 1 cent-per-vel papier.

Dankzij dit soort verhalen, zien mensen (nog steeds) het nut niet in van HD, wat ervoor zorgt dat de verkoop achterblijft en de prijs hoog. Daarnaast moeten alle zenders investeren in HD en dit voor dezelfde prijs aanbieden als gewone kabel. Eventueel kunnen de TV producenten de maatschappijen sponsoren om zodoende dit voor elkaar te krijgen.
    Apple doet dit ook bij filmmaatschappijen, zij leveren Macs voor de productie en in ruil daarvoor moet een verwijzing naar Apple in de film zitten.

Aaaaaaaaaanyway ik raak helemaal off-topic!
    Mijn advies: AppleTV is een te dure investering voor wat je ervoor terugkrijgt.

Bijdrager
    PieterK

AppleTV is denk ik een beetje overkill voor je TV….

Oplossing: koop een nieuwe TV

Als ik de reacties zo lees, heb ik het donkerbruine vermoeden dat jullie gelijk hebben. Ik was er al een beetje bang voor, maar het idee om te kunnen streamen/syncen naar/op je tv lijkt me supergeweldig. Maar misschien moet ik eerst een andere aanschaf overwegen . Op zich ook leuk:) maar dat kost wel wat meer centen:(

ik zou zoiezo nu wachten met het kopen van een ATV…

Uh…. jij weet vast en zeker iets wat ik niet weet?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.