7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    flierefluiter

ATV 4K en Ziggo GO

Vraag voor alle ATV 4K gebruikers icm Ziggo GO app.

Ik ben van plan om over te stappen van mijn ATV2 naar de ATV 4K. Ik zit in het ZIggo gebied en maak graag gebruik van de Ziggo GO app waarbij ik van mijn iPhone of iPad stream naar mijn TV via mijn ATV2. Op de ATV 4K is het mogelijk (als ik het goed heb) om de Ziggo GO app op de ATV te zetten en daarmee direct zonder gebruik van iPhone als streaming device programma’s te bekijken.

Nu zijn sommige programma’s wel te zien via de Ziggo GO app op mijn iPhone maar is streamen uitgesloten (ik denk een rechten kwestie, vaak RTL programma’s. Ik hoop dit dus te kunnen omzeilen door de Ziggo GO app op de ATV 4K te gaan gebruiken.

Hamvraag is: Weet iemand of dit ik dan inderdaad die programma’s op mijn TV kan terug zien.

Bijdrager
    nnsa

Op de AppleTV 4(K) kunnen apps worden gezet, waaronder straks de Ziggo App, die nog in ontwikkeling is, maar wel is aangekondigd. NL Ziet is al beschikbaar, evenals NPO Start. NL Ziet geeft extra kosten. Zolang de Ziggo App nog niet beschikbaar is voor de AppleTV 4(K) zou je de content kunnen streamen. Ook zijn er apps voor Netflix, YouTube, Videoland etc.

Bijdrager
    Shmoo

Er is geen Ziggo app op de Apple TV dus of je nu een Apple TV 2, 3 of 4 hebt, het streamen gaat allemaal op dezelfde manier. Via iPad/iPhone met AirPlay richting het kastje.

Ik heb daar wisselende resultaten mee, maar dat is vooral omdat het AirPlay is.

De enige TV content app die je serieus kunt nemen en die een toegevoegde waarde is op tvOS is die van de NPO. Geen mega kwaliteit maar het doet wat het moet doen en het aanbod is groot. De rest is allemaal niet het downloaden waard.

Netflix is een dienst apart en zou ik niet in dit rijtje willen zetten. Als er op je huidige Apple TV een Netflix app geïntegreerd staat en die werkt nog steeds fatsoenlijk dan is het niet het upgraden waard naar de tvOS app want daar zit niets in wat jouw huidige integratie niet kan. Sterker nog, persoonlijk vond ik die oude integraties veel beter werken omdat je toen nog wat kon vinden. In de nieuwe app(s) is je overzicht compleet de deur uit gevolgen. Fancy animaties en UI’s zijn belangrijker dan de content zelf.

Bijdrager
    nnsa

@shmoo: klopt wat je zegt, maar de Ziggo App komt er binnenkort wel aan naar de AppleTV 3 en 4.

Bijdrager
    flierefluiter

Bedankt nnsa.

Ik begrijp dat de Ziggo GO app voor ATV 4K nog in ontwikkeling is. Dat wist ik niet. Ik dacht dat deze al beschikbaar was op deze ATV. Bedankt voor de info.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>nnsa op 18 oktober 2018 om 10:55</p>
    @shmoo: klopt wat je zegt, maar de Ziggo App komt er binnenkort wel aan naar de AppleTV 3 en 4 en 4K

Dat zegt niets.

Jullie zijn dromers en dat is heel schattig hoor maar dat roep je allemaal op basis van dat iemand iets gezegd heeft zonder dat je kunt verifiëren hoeveel deze persoon te zeggen heeft binnen dat bedrijf. Er is geen officiële verklaring van Ziggo. Er is geen pagina op de website van het bedrijf waar staat dat de app in ontwikkeling is en dat die eraan zit te komen, laat staan dat ze specificeren wat de functies zullen zijn mocht de app er komen. Ik bedoel wat als ze met een app komen die in het begin enkel gemaakt is om On Demand content mee aan te kopen? Dan hebben jullie straks een half jaar zitten wachten en roepen dat ‘ie eraan zit te komen en dan kan hij eigenlijk niets of is ie heel minimaal. Dan duurt het nog eens een half jaar of jaar voordat de app überhaupt iets nuttigs kan.

Ik geloof heus wel dat ze er op de achtergrond mee bezig zullen zijn maar dat zegt niets over binnenkort. Tot op heden heeft Ziggo een verdienmodel en dat zit voor een gedeelde in dat waardeloze kastje dat je van hun koopt en onder je televisie zet. WAAROM …. zou een bedrijf dat stukje verdiensten opgeven, zo uit de deur flikkeren omdat een bedrijf met 300 miljard aan content een kastje heeft gemaakt waar jij een app voor kunt maken <– wat jou ook nog eens geld kost om te maken, onderhouden en laten we eerlijk zijn, dat kastje van dat bedrijf dat 300 miljard op de bank heeft staan heeft zich in meer dan een jaar of twee nog steeds niet echt bewezen. Ik denk eerder dat Ziggo denkt. Fuck you Apple! Komen jullie maar eens met een fee of provisie en dan maken wij een app voor jullie kastje. Dat lijkt mij een veel logischere gedachte. Er zijn wat 30.000 Apple TV 4 (of beter) kastjes verkocht in Nederland. Ziggo heeft wat ? ergens tussen de 3 en 6 miljoen klanten? Waarom … Heel simpel, waarom is een tvOS app dan zo ontzettend rendabel voor dit bedrijf.

Bijdrager
    nnsa

@shmoo: misschien (tijd zal het leren) heb je een punt. Het is inderdaad bedenkelijk dat er niet één officiële mededeling van Ziggo over is te vinden. En, ook een punt: de installed base lijkt zeer gering in NL. We gaan het zien(.nl)…

Omroepland en de manier van TV kijken is toch erg in beweging.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.