8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ikkezelluf

ATV 3 (netwerk)probleem

Sinds een paar maanden ben ik de bezitter van een ATV 3 en die bevalt me prima. Ik loop echter regelmatig tegen een probleem(pje) aan. Mijn iMac staan aan, iTunes is geactiveerd (is dat eigenlijk nodig??), ik start de ATV3 en deze geeft aan dat hij mijn bibliotheek niet kan vinden en dat ik thuisdeling uit moet schakelen. Hij herkend netjes het netwerk, de signaalwaarde is ook dik in orde dus daar kan het niet aan liggen. Ik start de ATV3 opnieuw op en zie daar, alles wordt netjes herkend en ik kan mijn gang gaan.

Een dag later doe ik precies hetzelfde en alles wordt netjes herkend. Een dag daarna kan het weer anders zijn en moet ik de ATV3 weer een keer herstarten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Voor de volledigheid het netwerk in mijn huis:
    UPC modem – kabel naar Time Capsule – kabel naar iMac – wifi op iMac staat uit – ATV3 draadloos

Alvast bedankt,.
    Wim

Bijdrager
    SanderTreur

Voor zover ik weet moet iTunes open staan en je computer moet niet in sluimerstand staan.. anders zou ik t niet weten.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]We hebben een speciaal subforum voor ATV. Ik heb het daar naartoe verplaatst.[/mod]

Bijdrager
    tinus_omt

Probeer het eens met de wifi op je iMac aan

Bijdrager
    ikkezelluf

Wifi op de mac aan of uit maakt niet uit. De iMac staat gewoon aan en iTunes is actief. Ik zal vanavond nog eens wat testjes doen. Ik denk nl dat het ook te maken heeft met de tijd die er zit tussen het aanzetten van de ATV3 en het daadwerkelijk gebruik.

Wordt vervold…..

Bijdrager
    Stirf

Bekend verschijnsel. Een keertje iTunes afsluiten, echt afsluiten dus, en weer opstarten is de oplossing.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

De netwerkproblemen kwamen hier door de modem/router. Nu er een andere staat werkt het perfect.

Heeft de modem Wi-Fi functionaliteit? Zoja, zit de Apple TV daarmee verbonden? Zoja, verbind hem met de Time Capsule.

Bijdrager
    ikkezelluf

Zoals beloofd wat testjes gedaan. Zo ook iTunes afsluiten en opnieuw opstarten en dat blijkt te werken. De ATV3 pikt hem dan meteen op in tegenstelling tot iTunes starten en daarna de ATV3.

Wat ook blijkt te werken is de ATV3 opstarten en hem enkele minuten tijd gunnen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.