25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    daanclasener

ATV 2 en geripte films

hallo, ik ben van plan een ATV 2 te kopen, maar nu zit ik met een vraagje, kan je via iTunes ook geripte films streamen, of kan ik alleen bij apple gehuurde/gekochte films streamen?

Bijdrager
    Applefreak852

Moet normaal gezien geen probleem zijn. Heb zelf ook geripte films in mijn iTunes bibliotheek.

Bijdrager
    superfuzz

Je zult je atv2 moeten jailbreaken, daar zijn handleidingen voldoende op internet voor te vinden. Is niet moeilijk. Daarna installeer je op zowel je atv2 als op je macbook/imac het gratis programma Plex, en je kunt alles naar atv2 streamen. Plex is ook nog eens een geweldig fraaie interface. Werkt als een zonnetje.

Bijdrager
    Applefreak852

Superfuzz heeft me aangevuld maar je moet hem niet persé jailbreaken je kan gewoon al je films converteren naar 720p .mp4 of .m4v. Dat is natuurlijk véél werk als je veel films hebt dus hem jailbreaken lijkt dan wel een gemakkelijkere optie. Jouw keuze :).

Bijdrager
    acvz

Je hoeft niet per se te jailbreaken.
    Als je de films geript hebt in een formaat, wat je in itunes kan importeren kun je hem naar je atv2 streamen.
    Regel: alles wat je in itunes bibliotheek kunt importeren en afspelen kun je naar de atv2 streamen.

Bijdrager
    Qmagic

Zolang het quicktime (.mov/.mp4/.m4v) bestanden zijn, geen probleem.
    iTunes en AppleTv ondersteunen bijv. geen DTS, .mkv, etc.
    Jailbreaken hoeft niet. Je hebt ook programma’s voor die dat omzetten naar quicktime zoals “iVI” (zie app store) of handbrake.

Bijdrager
    superfuzz

Ik heb hem gejailbreakt omdat ik niet steeds alles wilde converteren naar de juiste formats. Maar jullie hebben gelijk: het is een keuze, jailbreaken of converteren!

Bijdrager
    daanclasener

Iedereen hartstikke bedankt, overigens is het converteren geen probleem hoor.

Bedankt Gr.

Daan

Bijdrager
    Maverick9898

Jailbreak vind ik persoonlijk erg lelijk en lelijk had ik ook kunnen hebben bij elke mainstream media player. Omdat ik de ‘full experience’ wou ging ik ook converteren;). Als je Handbrake gebruikt ga je er geen spijt van krijgen! Gebruik voor HD films de preset ‘Apple TV legacy’. Erg goede kwaliteit!

Bijdrager
    smalle50

Atv flash behoud je originele lay-out, uiterlijk veranderd er dus niets. Komen gewoon opties bij in het menu. Pas als je xbmc of plex gaat openen veranderd je interface. Ik speel alles af met nitotv, met apple interface. Niet lelijk dus en ook full experience + more, zoals airplay op atv1

Bijdrager
    wverveer

Ik had eerst Handbrake, maar krijg de ondertitels er niet in…

nu heb ik airview…converteren / afspelen via ipad of iphone..werkt perfect,, maar ik twijfel aan de kwaliteit..

Is er geen converteerder voor een apple omgeving om alles via appletv aftespelen met hd en dts?

Bijdrager
    Maverick9898

Je hoeft niet twee keer je vraag te stellen;). Met HB kan je ook gewoon HD converteren. DTS weet ik dan weer niet:p.

Bijdrager
    wverveer

ik bedoelde een converter anders dan HB…die ook ondertitels doet…

(en klopt ja…ik kwam opeens meerdere topics tegen omtrent hetzelfde, en ben best wel toe aan een goede converter, vandaar mijn enthousiaste aanhaken)

Bijdrager
    Maverick9898

HB doet toch ook gewoon ondertiteling? Wat gebeurt er dan als je bij HB ondertiteling toevoegt?

Bijdrager
    wverveer

die zet hij eronder (ipv erin) , waardoor de beeldverhouding van mijn tv niet meer klopt…de 2e regel valt eraf…terwijl ik een vrij nwe tv heb

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is raar. Wat voor beeldverhouding geef je aan bij je ATV? En doet ie dat structureel? Want bij mij past het prima, al heb ik eigenlijk nooit ondertiteling, m.u.v. ingewikkelde Russische films;). Voor mij wat lastiger bij te houden.

Bijdrager
    wverveer

volgens mij geef ik geen beeldverhouding aan…(waar kan ik dat doen dan?)

alleen apple tv2…of kan ik beter legacy nemen…

maar misschien is dat het juist…
    hoewel ik al eerder andere ook over dit probleem heb gehoord…

Bijdrager
    Maverick9898

Nouja beeldverhouding: ik verwoordde me een beetje raar. Heb je het menu ingesteld op 1080i, 720p……?
    En soms kan je in de TV dat ook nog aanpassen hoe ie het weergeeft.
    Dus als je die film afspeelt in iTunes op je Mac, dan staat de ondertiteling er gewoon netjes onder?

Bijdrager
    wverveer

Hij geeft aan 1280×720 picture size…

op mijn tv heb ik het niet kunnen vinden, dan zou ik hem moeten schalen en dat is weer jammer van mijn 50″ beeldje….

ondertitels…komen er echt onder..terwijl ik ook aangeef “burn in”

zou het voor de rest heel graag doen met HB..de rest is perfect

Bijdrager
    Maverick9898

En op je Mac dan?
    Als je een burn in doet kan je ze niet uitschakelen dacht ik. Bij mij, als ik ze heb, moet ik ze altijd eerst inschakelen met de ATV. Probeer eens met soft subtitels en kijk ’s of dat werkt.

Bijdrager
    wverveer

hoe bedoel je soft subtitels..? dan ga ik vanavond eens wat proberen…

Bijdrager
    Maverick9898

Je hebt ‘hard’ en ‘soft’ subtitles. Hard is dat hij het in de video brandt en soft is dat je het met software toe kan voegen of weghalen naar gelang je wilt. Dan kan je ook meerdere talen toevoegen. Zo heb je dat ook op een DVD of zoals Apple dat doet in de iTunes store.

Bijdrager
    wverveer

oke, ik ga vanavond eens wat verder proberen…

ik kwam dit topic tegen, toen ik zocht op soft titles..misschien is subler een optie..

Soft subtitle Apple TV2 probleem

Bijdrager
    Qmagic

Soft subtitles met iSubtitle of Submerge werkt goed.
    Maar sinds kort heb ik ook (voor €3 in de appstore) iVI, dit programma kan ook soft subtitles toevoegen en afhankelijk hoe de video is opgebouwd wordt het video omgerenderd of pass thru doorgezet (zonder te renderen) naar de nieuwe quicktime container (ook dts wordt omgezet naar ac3) voor het apparaat (ATV1, ATV2, iPhone, etc.) dat jij hebt ingesteld. En de metadata wordt ook direct erbij gezocht.

Bijdrager
    wverveer

prima,, ik ga hem eens proberen…
    als kost zo’n ding 25 euro , als hij maar goed converteert en ondertitels erin bakt..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.