10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

ATV 2 AUTO HDMI

Ik heb gisteren mijn ATV 2 binnengekregen. Wat me meteen opvalt, is dat de tv niet automatisch over schakelt naar het HDMI kanaal als er een signaal binnenkomt. Hij doet dit wel als er via SCART een signaal komt. Dit is wel erg tegenvallen. Vooral voor mijn kids die nog klein zijn en het moeilijk is uit te leggen hoe ze een ander kanaal kiezen. Op de Mac drukken ze gewoon op menu en dan verschijnt het. Is hier een oplossing voor? Ik heb trouwens een Sony Bravia32 inch LCD tv.

Thanks, Sebas.

Bijdrager
    eiko

heb je andere HDMI dingen waarbij hij wel omschakelt?
    het lijkt mij dat het aan de tv ligt, maar dat is gewoon een vermoeden.

Bijdrager
    hamersvelt

Dat heb ik nog niet geprobeerd, dit is de eerste HDMI aansluiting. Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen, waar moet ik dan op letten, dat die dit dan wel doet?

Bijdrager
    bitsflew
    hamersvelt op 19 januari 2011

Ik heb gisteren mijn ATV 2 binnengekregen. Wat me meteen opvalt, is dat de tv niet automatisch over schakelt naar het HDMI kanaal als er een signaal binnenkomt.

Dat werkt alleen als de bron HDMI CEC (Bravia Sync in Sony lingo) ondersteunt.

Veel HDMI devices waaronder Apple TV (1&2) ondersteunen dat niet.

Bijdrager
    Ostinato

Zelfs mijn dertien-in-dozijn digitale ontvanger (HUMAX) kan dit niet.

Ik vind het een foutje in HDMI.

Bijdrager
    MacSjon

Volgens mij moet je dan HDMI 1.4 hebben want die kan heen-en-weer praten en dus ook schakelen. ATV doet dat niet

Bijdrager
    hamersvelt

Zou dat een software update kunnen zijn of is dat een hardware verhaal? Ik vindt het echt wel een gemis.

Bijdrager
    Mich

lijkt mij toch niet zo erg? enkele knopjes op de remote en het is in orde.

Bijdrager
    bitsflew
    hamersvelt op 19 januari 2011

Zou dat een software update kunnen zijn of is dat een hardware verhaal? Ik vindt het echt wel een gemis.

Bij de oude PS3 Fat was het in ieder geval niet mogelijk met een software update omdat de benodigde hardware ontbrak.
    De nieuwe PS3 Slim ondersteunt wel HDMI CEC.

Bijdrager
    bitsflew
    MacSjon op 19 januari 2011

Volgens mij moet je dan HDMI 1.4 hebben want die kan heen-en-weer praten en dus ook schakelen. ATV doet dat niet

Heeft niets met HDMI 1.4 te maken!

CEC is optioneel en wordt ondersteund vanaf HDMI 1.0.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.