7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    paul9408

Attachments direct openen vanuit webmail

Sinds kort een iMac. De eerste na een lange rij Windows machines. Op windows ben ik helemaal los, ik vind het een geweldig OS heb mijn vooroordelen aan de kant gezet en ben dus nu iMac bezitter.
    Dit is al vaker ter sprake gekomen, maar nergens een oplossing gevonden.
    Als ik een mail krijg met attachment (9 van de 10 keer een word doc of docx) dan wordt dat gedownload en dan moet ik naar downloads bladeren om het te openen met Word. Dit geldt voor alles dat Safari niet kent. Het vinkje bij veilige bestanden direct openen staat gewoon aan dus een pdf gaat in 1 keer direct open.
    Is er ergens een plek waar ik dat rijtje van veilige bestanden kan aanvullen en een soort bestandskoppeling kan maken van doc(x) naar Word en gelijk aangeven dat dat veilig is?
    Dat moet toch gewoon mogelijk zijn? Of wordt dit mijn eerste Apple teleurstelling?

PS, ik wil mijn iMac zo standaard mogelijk houden. Apple vindt Safari een geschikte browser dus daar doe ik het mee. Ik wil niet daarnaast ook nog firefox draaien (of iexplore:D )

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    paul9408 op 05 februari 2012

Als ik een mail krijg met attachment (9 van de 10 keer een word doc of docx) dan wordt dat gedownload en dan moet ik naar downloads bladeren om het te openen met Word. Dit geldt voor alles dat Safari niet kent.

De reden daarvoor is nu net omdat Safari het niet kan openen: daarom wordt het bestand gedownload en in je map ~/Downloads gezet. Je kunt hier denk ik weinig aan doen, vanwege:

Dat is min of meer in Safari ingebakken, zo te zien. De makkelijkste oplossing is om de Downloads-map in je Dock te zetten, dan kun je er met één klik bij.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum en gefeliciteerd met je Mac!

Er zijn diverse manieren om naar je downloadmap te gaan. De meest directe is die in je Dock:

De meest recente download staat dan onderaan. 1 Keer klikken daarop en het bestand opent.
    Overigens is er geen IE voor de Mac meer beschikbaar sinds 2005 of zo.:wink:

Bijdrager
    Volkie

M.a.w. Dit gaat je eerste Apple teleurstelling worden:sad:

Bijdrager
    tarun

Waarom gebruik je webmail? Apple Mail kan de meeste soorten mail aan, de POP, IMAP maar ook Gmail en hotmail.

Bijdrager
    paul9408

Nou, bedankt voor de tips.
    Er komt dan maar een download ikoontje in het dock. Kan ik wel mee leven

@Volkie: En dan heb ik idd daarbij mijn eerste Apple teleurstelling…:sad:

@Tarun: Het gebruik van webmail? is een gewoonte. Niet teveel afhankelijk worden van Apple meuk:lol:

Bijdrager
    pepe

PS, ik wil mijn iMac zo standaard mogelijk houden. Apple vindt Safari een geschikte browser dus daar doe ik het mee. Ik wil niet daarnaast ook nog firefox draaien (of iexplore:D )

Niet teveel afhankelijk worden van Apple meuk

Als je niet teveel afhankelijk wilt worden van Apple meuk is Firefox en Thunderbird misschien wat voor je:-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.