6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Voodoo

ATRAC naar AIFF

Ik zoek al tijden om een conversie programma om de oefenruimte opnamen van onze band om te zetten naar AIFF.

De opnamen maak ik m.b.v. een sony minidisc recorder…. en tot nu toe zet ik de opnamen steeds over op de mac door ze opnieuw op te nemen via een geluidskaart. Een veel te tijdrovende bezigheid elke keer….

Heeft iemand hier een betere oplossing?

Moderator
    unSOUND

Nee, atrac is een heel Sony-eigen systeem, dat gaat niet werken ben ik bang… Ik zou sowieso niet weten hoe je die bestanden van een minidisc naar je harde schijf zou moeten krijgen…

Bijdrager
    Voodoo

De recorder heeft een USB aansluiting. Wanneer ik hem aan de Mac hang verschijnt er netjes een volume op het buroblad met daarop bestanden met de extensie .HMA. Ik neem aan dat het de ATRAC bestanden zijn…. Het copieren lukt dus wel…. nu alleen nog een conversie… mja….

Bijdrager
    lampje

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, want zoals Unsound al zegt, je moet je ATRACS toch op je HD zien te krijgen, maar je kan es kijken naar Switch of MiniDisc Recording With iTunes.

:)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”lampje”

…want zoals Unsound al zegt, je moet je ATRACS toch op je HD zien te krijgen…:)

Volgens mij legt RonnieG4 net uit, dat dat het probleem niet is.

Bijdrager
    lampje

Ja, dat had ik ook al begrepen, bedankt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.