8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    okeribok

Atmos anno 2019? Niet Apple. Of: hoe ik de eerste stap naar Android maakte

*pas op: azijnpis*

Makkelijk om te zeggen dat het begon met het overlijden van Steve Jobs, maar: toen ergens. Flashback naar 1986: mijn eerste Mac. Een Plus. Fantastisch. Nog nooit zoiets gezien. Sinds die tijd op een vloedgolf van voorspoed vér voorbij al het andere gepeupel geschoten. Al een tijdje niet meer. Photoshop draait sneller op een PC. iPhones zijn idioot duur en achterhaald. Macbooks zijn onwerkbaar. MacOS, tsja… wat moet je er nog mee?

Maar ja. Ik heb een watch, drie ipads, een hackintosh, twee Macbooks, een appleTV en twee iPhones in huis. Carplay zou ik wel willen, als het aftermarket niet duurder was dan een ipad in je dashboard monteren. Dus ook een enorme berg in het ecosysteem geinvesteerd. Meerdere malen gedreigd met uitstappen, o.a. toen de iphone SE niet werd opgevolgd. o.a. toen er geen acceptabele nieuwe macbook te koop was. o.a. toen er geen snellere opties voor een Mac Pro waren (vandaar de hackintosh). Uiteindelijk nooit gedaan. Maar vandaag wel.

Toffe nieuwe Atmos receiver gekocht, met beter-dan-ooit roomcorrection. Nou, kom maar op met die Atmos content dan he! AppleTV 4 op MP gezet, AppleTV 4K gekocht. Aangesloten. Atmos? Ho maar. Alleen in Netflix een paar series en films en in iTunes. Niet in youtube, niet in Infuse voor mijn eigen locale content. Man, man, man. Wat een armoede. Ja, leuk die setup met je telefoon er dicht bij houden en dat alles dan over gaat, maar alsnog moet je weet ik het hoeveel schermen door met (ongelezen) akkoord voor van alles. En Siri? Die heeft geen idee hoe je Atmos spelt. @moss wordt het. AT MOSS. ongelofelijk. Is dit nu de toekomst? Zelfs als ik via een Apple Developer account er KODI op zou zetten, gaat het nog niet werken, omdat Apple actief 3rd party Atmos blokkeert. Goedzo. Klaar nu. Afgelopen. Toedels.

Weet je wat? Ik scoor een Nvidia Shield TV met Android. Die is al sinds 2015 in staat om te doen wat ik wil. Zonder beperkingen. Ja, er is een nieuwe onderweg, maar de hardware zal nog wel hetzelfde zijn. Was namelijk al goed.

En zo begint mijn uittocht van het Apple ecosysteem: bij de TV. Waar Steve in ’98 van zei: “TVs turn your brain off, PCs turn your brain on”. AppleTV: je kan niks. Geen zelfstandig een itunes library sharen, geen home automation hub zijn, geen atmos, niet streamen. Hallo Android. Die kon dit 4 jaar geleden al (behalve die itunes lib natuurlijk).

/rant

Bijdrager
    GoeieDag

Het is hier geen ‘lief dagboek’. Vanwaar dan dit verhaal?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    KarelWillem

Dolby Atmos op Netflix: ongeveer 45 films en series.

YouTube helemaal niet (toch?).

Daar heeft Apple niet zoveel mee van doen. Dus waar ligt je probleem nu precies?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Wat is je doel?

Je had het bij de eerste zin moeten laten!

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Elduderino

Doei!  Ik snap het nut van dit verhaal niet echt. Elk platform heeft zijn voor en nadelen…dat wisten we 20 jaar geleden al. En gebrek aan Atmos content op Netflix of YouTube is niet een Apple of andere fabrikant aan te rekenen.

Overigens zeg je dat de Apple TV geen home automation hub kan zijn, dat is het juist wel, wanneer je HomeKit gebruikt.

Bijdrager
    Facundo

Al die issues die je noemt zijn toch niet van gisteren op vandaag? Hoe kom je dan aan al die apple-spullen? ‘Even’ niet opgelet? En de druppel is vervolgens iets dat helemaal niets met Apple te maken heeft?!

Bijdrager
    nnsa

Misschien een gat in de markt voor coaches om frustrated apple gebruikers weer een nieuw leven te geven…?

Een nog zeer tevreden Apple gebruiker.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.