24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Atlas

Die man met de aarde op zijn nek.

Bijdrager
    Yaris

De applicatie ‘Kaarten’ die standaard op je iPad staat.

Bijdrager
    IJurriaan

Als je alles offline wilt doen, zou dat een giga-groot programma zijn, voor op de iPad i.i.g. Je zou natuurlijk zelf je kaarten kunnen maken d.m.v. screenshots te maken van je kaarten in Maps.

Bijdrager
    Yaris

Waarom zou je screenshots maken? In die applicatie kun je in- en uitzoomen, scrollen, heb je verschillende weergaven en een handige zoekfunctie. Wat wil je nog meer?

Bijdrager
    apple_fan

Dat je dat ook off line kan doen. Maps app moet internet hebben om de kaarten te laden.

Bijdrager
    paulhek

Je hoeft toch niet een hele wereldatlas te hebben die je offline kunt benaderen? Kan me voorstellen dat het op vakantie, of bepaalde locaties, leuk is om uitgebreide kaarten te hebben. Dit kun je wel voorbereiden. Lijkt me wat overdreven om dit voor alle wereldkaarten te hebben…

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Yaris

Als je een wereldreis wil maken koop je beter een iPad 3G.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Prosodia

Google earth kan misschien een oplossing zijn; deze kan namelijk een deel kaarten in het cachegeheugen bewaren.

Meer uitleg

Bijdrager
    henkverhaar

Een aantal topokaarten (in GIF/JPG format) laden via b.v. GoodReader?

Inactief
    Anoniem

Geblokkeerd
    Anoniem
    apple_fan op 18 augustus 2010

Dat je dat ook off line kan doen. Maps app moet internet hebben om de kaarten te laden.

Bolded for emphasis.:)

Die NatGeo app ziet er “leuk” uit, maar zou natuurlijk nog mooier zijn als je een dikke PDF van de Kluwer wereldatlas ofzo kan kopen. Het hoeft niet per se een app te zijn natuurlijk!

EDIT:
    Oh wacht, je wilt ook nog op stadsniveau? Nou, dan is het misschien beter als je ook even opgeeft om welke delen van de wereld het je gaat… Want dat wordt weer wat anders dan een wereldatlas:) Neemt niet weg dat ik een digitale versie van de wereldatlas alsnog niet vervelend zou vinden:)

Bijdrager
    Pieterr

Ik ook niet. Ik ben best bereid 20 euro voor een iPad versie van de Grote Bosatlas (of iets vergelijkbaars) neer te leggen.

Bijdrager
    tvdb314

Misschien eens bij Amazon (kindle) kijken tussen de digitale boeken?

http://www.amazon.com/National-Geographic-Atlas-World-Ninth/dp/1426206348/ref=sr_1_cc_1?ie=UTF8&qid=1282137303&sr=1-1-catcorr

Geloof toch niet dat deze digitaal is.

Bijdrager
    Locusta
    Pieterr op 18 augustus 2010

Ik ook niet. Ik ben best bereid 20 euro voor een iPad versie van de Grote Bosatlas (of iets vergelijkbaars) neer te leggen.

Mwoah… geen €20, maar een bedrag a €7/€10 wel.
    Nu de iPad zich meer gaat richten op het e-bookgebied, zou ik sowieso wel wat meer (school)boeken digitaal willen hebben.
    Ben werkzaam in het onderwijs en ik zou het wel heeeel gaaf vinden als ik mijn methodes op mijn ipad heb staan als ik voor de klas sta:)

Inactief
    Anoniem

Geblokkeerd
    Anoniem

Was je nu maar een Unix nerd, dan kon je met Open StreetMap aan de slag -> Open StreetMap PDF atlas

Heb ook World Mapper gevonden, maar daar heb je weer het punt dat het alleen op wereld niveau is. Wel als PDF te downloaden.

Mmm, eigenijk wil je gewoon het “Beste boek voor de weg”, maar dan digitaal:)

Bijdrager
    henkverhaar

MotionX GPS ondersteunt OpenStreetMap en kan kaartmateriaal opslaan voor offline gebruik. Helaas is er nog geen iPad-specifieke versie van…

Bijdrager
    KarelWillem

MotionX GPS HD is toch aardig bedoeld voor de iPad.:lol:

(Daar bij dat groene pijltje woon ik…)

Bijdrager
    Locusta

@ KW: als je dat programma installeert kun je dus kaarten offline bewaren zodat je offline kunt navigeren?

Bijdrager
    KarelWillem

Eén klantenrecensie zegt meer dan…

Geweldige app! Doet echt wat het belooft, supersnel en erg accuraat. De optie om maps te downloaden naar de iPad is echt super: bespaart je veel extra kosten op locatie.
    Gebruik deze app al vanaf het begin op de iPhone en deze HD versie is minstens zo goed. Keep it up, great app.

http://itunes.apple.com/nl/app/motionx-gps-hd/id370488535?mt=8#

Bijdrager
    Locusta

@ KW: thanks!;)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.