9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Realmusic

ATI Radeon HD 5770 dual-link DVI-poort

Hoi,

Ik wil overstappen van WIndows naar een Mac Pro (alle overige computers zijn al Mac, behalve deze laatste windows). Ik ben aan het overwegen een Mac Pro 8-Core te kopen met 2x 2,4 GHz quadcores erin.

Op dit moment werk ik met 2 schermen op mn Windows, nu zag ik dat de Mac Pro met ATI Radeon HD 5770 twee mini DVI uitgangen heeft. Deze kun je dmv een connectors omzetten naar de grote DVI connectoren. Dus die 2 schermen doen het dan gewoon.

Maar kan ik met de dual-link DVI port nog een 3e scherm aansluiten en zo een bureaublad maken wat over 3 schermen wordt verdeeld?

Thanks…

Bijdrager
    Devastation

Ik denk wel dat dit mogelijk is, ik zal even voor je googlen.

Dan is de nieuwsgierige vraag, waar heb je dat dan voor nodig 3 beeldschermen, ik zie er weinig nut van in als ik eerlijk ben?

Bijdrager
    Soulshaker

Wat nu ? Als Al gore het kan inzien , waarom jij niet ?:P

Bijdrager
    Realmusic

@Devastation Ik maak muziek en dan is extra ruimte voor video, extra faders etc erg prettig

Dus ik kan die connector zonder problemen in een 3e scherm met DVI steken?

Bijdrager
    reinierzoutendijk

Met een HD5770 heb je 2 mini DVI poorten en 1 MiniDisplayPort. Er zullen vast ook wel switches zijn voor DVI(heb er zelf eentje met VGA), maar ik denk dat het makkelijker is om een verloopje te kopen van de MiniDisplayPort naar DVI. Dat werkt sowieso, ook al denk ik dat het andere ook wel werkt.

Bijdrager
    Vroegah

Sorry hoor, maar zijn jullie belgen of zo ?? :-)) De HD5770 in de nieuwe MP heeft 2x mini-displayport en 1x duallink-dvi uitgang. Met behulp van een mdp–>dvi adapterkabel kan op elke mdp-uitgang een monitor met een max. resolutie van 1920×1200 aangesloten worden. En/of met behulp van de mdp–>duallink dvi adapterkabel 1 of 2 monitoren met een max. resolutie van 2560×1600. De 24-pins DVI-uitgang heeft native ondersteuning voor duallink, dus max. 2560×1600 resolutie. Dus idd 3x monitor kan aangesloten worden, en geconfigureerd met de beeldschermvoorkeuren. En met de installatie van 2x HD5770 zijn dat er zelfs 6 ! Allemaal te lezen op de Apple-site in de store, bij de techspecs van de MP, alsmede via deze link http://support.apple.com/kb/HT4279

Bijdrager
    Precisieman

Beste Realmusic,

Nu u nog aan het overwegen bent om deze specifieke, prijzige versie van de Mac Pro aan te schaffen, is het wellicht de moeite waard deze info tot u te nemen en dan te kiezen voor een machine die optimaal bij de werkzaamheden, respectievelijk de gebruikte software past.
    Ik heb het vermoeden dat de aankoop van een computer met minder cores, maar draaiend op een hogere klokfrequentie en met meer geheugen voor de meesten eerder voor de hand zal liggen. Extra, Apple-goedgekeurd (!) geheugen kan gezien de door Apple gehanteerde prijzen beter elders worden aangeschaft. Let er wel op dat stripjes van 4 en 8 GB (ja, die laatste grootte is ook mogelijk!) van hetzelfde merk en type (matched sets) moeten zijn!
    De 3,2 GHz quad-Nehalem- of eventueel de 3,33 GHz zescore-Westmereversie, die nota bene ook bij de quadcore-categorie moet worden gezocht, zullen voor het overgrote deel van de gebruikers ruim voldoende capaciteit hebben.
    Persoonlijk ben heel blij dat Apple waar het de iMac en zeker de Mac Pro betreft – eindelijk – het dwaalspoor dat NVidia heet heeft verlaten en deze keer heeft gekozen voor hoogwaardige AMD/ATI-kaarten: een aanzienlijke verbetering en, het krenterige verleden overziend, naar Apple-maatstaven zo ongeveer een revolutie.

Met vriendelijke groet,
    Robbert

Bijdrager
    reinierzoutendijk

Excuses, het zijn idd 2 MiniDisplayPort-en en 1 DVI poort. Thanks voor de correctie @Vroegah:-)

Bijdrager
    Soulshaker
    Vroegah op 11 september 2010

Sorry hoor, maar zijn jullie belgen of zo ?? :-))

Wat heeft de nationaliteit hiermee te maken ?
    Leg eens uit

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.