7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fontaholic

ASUS WL530G-V2 router en een Macbook..

Mijn huisgenoot heeft een nieuwe router aangeschaft nadat de oude het had begeven.. Hij kocht een ASUS WL530G-V2.
    Top, prima, zou je denken. Echter hebben al mijn 5 huisgenoten (PC maar ook Powerbook) probleemloos een internetverbinding. Behalve ik. Ik ben in bereik, sta er nu onder, internet nu even via een kabel – gaat prima, maar hij accepteert maar niet mijn wachtwoord. Het is een WPA wachtwoord, encryption staat op AES. Maar alsnog wil hij maar steeds geen wachtwoord goedkeuren, terwijl deze toch echt klopt. Ik heb net het netwerk zonder wachtwoord ingesteld, maar ook dan wil mijn airportkaart dit netwerk niet goedkeuren en krijg ik geen bereik.

Ik heb al gegoocheld met Channels (van 1 naar 2) en encryption (van TKIP naar AES) maar tot nu toe werkt niks. Ofwel; ten einde raad. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Oppie

Ik zou zeggen: gebruik ook even mijn advies wat ik in een ander topic gaf:

”Oppie”

Goede kans dat het een probleem heeft met de beveiliging.
    Haal eerst eens het wachtwoord van de router af, dus geen beveiliging, en kijk hoe het dan werkt.
    Dan de beveiliging eens opvoeren naar WEP 40 bits, WEP 128 bits, WPA 1, etc.
    Let er ook even op dat MAC adres filtering uit staat.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1917318#1917318

Bijdrager
    Fontaholic

Allemaal al geprobeerd. Raar is dat ook zonder beveiliging Airport het netwerk niet accepteert..

Bijdrager
    Fontaholic

Opgelost. Naja, opgelost. Andere router gekocht en deze terug gebracht; geen beweging in te krijgen. Nu een goedkope Sitecom. Groet.

Bijdrager
    bartje

Had je dan een Time-Out error bij aanmelding van het password/wepkey?

Bijdrager
    Fontaholic

Late reactie op jou Bart, maar eh: JA! En sterker nog; met een nieuwe router heb ik weer hetzelfde probleem. Ik sta nu enkel nog in verbinding door in de gang aan een kabel rond te hangen..

Bijdrager
    Oppie

Dus zonder beveiliging kom je er ook niet op? Heel vreemd…
    Toch MAC adres filtering? Max. aantal computers bereikt? Ze hebben je MAC adres uitgesloten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.