9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zalma

Asus monitor in slaapstand.

Ik heb een nieuwe monitor een Asus PA248Q.
    Prima scherm maar hij wilt niet (zoals alle andere tot nu toe) in slaapstand gaan!
    Ik krijg in plaats van slaapstand een bericht dat hij geen signaal ontvangt.
    2de monitor gaat wel in slaapstand!
    Energiestand in het systeemvoorkeur is goed ingesteld!
    waarom?

Bijdrager
    1984

Hoe heb je hem verbonden ?, maar als je de Mac weer aanzet nadat hij geen signal kreeg .dan gaat de monitor ook probleemloos aan…met andere woorden komt weer uit slaapstand.

Hoelang blijft die melding “No signal ” staan ?

Bijdrager
    SunKeeper

Al in de on-screen instellingen geneusd?

Over het algemeen kun je aangeven hoeveel seconden zo’n melding moet blijven staan. De standaardinstelling staat meestal vrij lang, ze denken zeker dat je zo dom bent dat je binnen twee minuten niet twee woorden gelezen en begrepen krijgt.

Bijdrager
    zalma

1984: hij is gewoon verbonden op mijn videokaart.
    signaal gaat uren lang door.
    Hij gaat weer aan als ik de Mac start.
    Wat is osd instelling?

Bijdrager
    SunKeeper

Bekijk dit eens:

Het menu open je met de fysieke knop ”Menu” aan de rechterkant van het scherm:

Bijdrager
    zalma

bedankt!
    Weet je wat DDC/CI is? en OSD-time out. is het belangrijk voor de slaapstand?

Bijdrager
    1984
    zalma op 15 januari 2014

hij is gewoon verbonden op mijn videokaart.

Nee ik bedoel meer welke poort

1984 op 29 december 2013

Bij de PA serie kun je beter niet de Mini DisplayPort of Thunderbolt van je Macbook naar de HDMI poort van je monitor gebruiken i.v.m. sRGB mode en Adobe RGB kleuren problemen die kunnen ontstaan.
    Het best een Mini DisplayPort kabel naar DP of DVI poort van de Asus monitor, enfin dit zal geen probleem op leveren bij de PB248Q

OSD-time out heeft volgens mij te maken hoe lang een melding op het scherm blijft staan? Maar dat moet ik (of iemand anders) ook even zoeken.

Bijdrager
    SunKeeper

Voor zover ik altijd weet (al is het de vraag of dat bij alle merken gelijk is) geldt die OSD-tijd voor alle meldingen en menu’s die op het scherm komen.

Dus zowel het instelmenu wat je zelf oproept als de statusinformatie die het apparaat toont.

Maar als het inderdaad zo is dat het scherm niet in slaap valt als ie no signal aangeeft, dan is dat vreemd. Beweegt die melding wel heen en weer? Meldingen die voor lange tijd achtereen blijven staan op het scherm staan doen dat om inbranden te voorkomen.
    Omdat die instelmenu’s op een vaste plaats verschijnen is dus die OSD-tijd verzonnen zodat het binnen een bepaalde periode weer verdwijnt en niet inbrandt als de gebruiker vergeten is om er verder iets mee te doen.

Bijdrager
    zalma

Het is toch niet gelukt door de instelling aan te passen!en DDC/CI uit en OSB-time out op 10sec.
    Het werkt toch niet ! geen echt slaapstand.Geen beeld maar wel de melding knipperend op het scherm.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.