11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    schepens

.asf

heb digitale fotocamera aangeschaft. de extensie van filmpjes zijn .asf for windows. hoe kan ik nu via mac deze filmpjes afspelen ?

Moderator
    unSOUND

Heel moeilijk. ASF is een klote-formaat. Kijk daarom altijd eerst kritisch naar dit soort dingen voor je zo’n aanschaf doet…

Soms kan Flip4Mac er wat mee, en soms kun je ze om zetten naar een ander formaat met programma’s zoals ffmpegx.

Bijdrager
    LoveBug356

ASF is een container en die gaat open met onder andere Flip4Mac, VideoLan, MPlayer, …
    De vraag is dan welke codec ze gebruiken in deze container.
    Alles tot WMV9 kan worden afgespeeld met deze tools, WMV10 (nog) niet.

Bijdrager
    a la Mac

Ik heb hetzelfde probleem met het filmpje van Mac OS 9 is dood. Werkt weliswaar prima in Safari met Flip4Mac, maar als ik het bewaar kan QuickTime het niet openen…

Moderator
    unSOUND

Vreemd, ik heb hem net ook opgeslagen, en ik kan hem achteraf gewoon openen…

Bijdrager
    a la Mac

Ik krijg foutmelding 19400, wat moet ik hiervan denken?

Moderator
    unSOUND

Geen idee, maar we gaan nu wel een beetje off-topic…

Bijdrager
    a la Mac

Ok, zo dan:

<offtopic>

Op het forum van Flip4Mac melden ze dit over de error:

”Flip4Mac”

Hi there,

We have developed a Data Handler component to handle WMV (ASF ) stream from a hardware. We are planning to use this with Flip4Mac import component to playback the stream using QuickTime.

When we open the Flip4Mac Importer component (OpenAComponent) with our DataHandler as reference, we get an error with ID -19400. This is not a valid Quicktime error code. So we wondering whether this is from the component?

We are using the free version of Flip4Mac for this development. Please feel free to comment if Licensing is an issue for what we are trying to do.

Any inputs are hugely appreciated.

Thanks and Best regards
    Sam

Wat hij bedoelt weet ik niet maar het heeft te maken met ASF en error-code 19400…

</offtopic>

Bijdrager
    schepens

ok heb flip4mac gedownload maar nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. heb nu wel klank maar nog steeds geen beeld.

Moderator
    unSOUND

Tja, dat blijft de pest met asf, het is gewoon een onbetrouwbaar formaat… misschien kun je het omzetten met ffmpegX, anders geef ik je weinig kans…

Bijdrager
    LoveBug356

Kan je anders eens een klein test-filmpje online plaatsen?
    Dan kunnen wij ook eens kijken naar een oplossing.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.