12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    lotjenr1

argh hoe kom ik van CC af?

Hoi!

Ik wilde een trial van Lightroom proberen. Alles geïnstalleerd, maar ik kreeg een “error 5”. De melding was dat ik het geheel weer moest deinstalleren.

Laat dat nou net niet lukken. Niet via programma’s: uninstall. Niet via hulpprogramma’s: uninstall.
    Ik krijg dan de melding: “Kan de CC bureaubladtoepassing niet verwijderen. Er zijn nog steeds CC toepassingen geïnstalleerd waarvoor de toepassing vereist is.

Zelfs niet wanneer ik een uninstallprogramma van adobe download ( lukt het mij: “er is een andere versie van CC-bureaublad of een Adobe-installatieprogramma actief. Sluit deze voor u doorgaat.”
    Ik heb geen idee wat hij bedoelt. Ik heb meerdere malen herstart, ik zie niks open staan via finder, forceer stop.

Ik heb ook al de CCapp afgemeld (via voorkeuren, account).

Nu weet ik het niet meer:(

Jullie?

Moderator
    Mac Daddy

Als eerste even de basis van Adobe CC. Er is een Creative Cloud applicatie. Die installeer je eerst. Dan kan je daar inloggen en de losse applicaties (o.a. Lightroom) installeren. Geen idee of je voor een trial ook moet inloggen.

Als er dan een error is in Lightroom, kan je die inderdaad verwijderen en opnieuw installeren. Als je een losse applicatie wilt verwijderen, dan moet je dat ook via de Creative Cloud applicatie doen. Als Lightroom dan succesvol is gedeinstalleerd, dan kan je uitloggen en daarna de Creative Cloud app deinstalleren.

Waar kreeg jij nu die error te zien? Bij Lightroom of bij de Creative Cloud applicatie?

Bijdrager
    lotjenr1

De installatie van de cc app is gedaan. Lightroom gedownload. Stond tussen programma’s, bij opstarten error 5, die aangaf deinstalleren. Via app gedeinstalleerd. Nu heb ik de cc niet meer nodig, maar ik kom er dus niet meer vanaf.

Moderator
    Mac Daddy

Duidelijk.
    Had je op Google gezocht? Want Adobe heeft op een uitlegpagina staan dat je voor Mac een uninstall applicatie moet downloaden.
    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-creative-cloud-desktop-app.html

Moderator
    Mac Daddy

Oeps, sorry. Die had je al geprobeerd.

Moderator
    Mac Daddy

Ik vermoed dat Ligthroom er nog op staat, of onderdelen ervan. Kan je via de CC app Lightroom nog verwijderen? Zo ja, dan nog een keer doen. Zo nee. Dan is het misschien een idee om Lightroom opnieuw te installeren en daarna opnieuw te deinstalleren. Dan zou hij namelijk alle benodigdheden die nodig zijn opnieuw installeren en daarna weer alles vewijderen en hopelijk ook die restanten die er nog op stonden.

Maar misschien is het ook simpeler. Kijk eens in je activiteiten weergave. Staan daar nog Adobe activiteiten? Adobe Helper of zo?

Bijdrager
    lotjenr1

Ook al geprobeerd. This sucks..

Bijdrager
    feek

Even geheel over een andere boeg….

Zou het kunnen zijn dat er een taal probleem is. Dus dat je NL als standaard taal hebt ingesteld in CC, maar dat LightRoom alleen in Engels beschikbaar is:

Dus stel eens Engels als taal voor de applicaties.

Je moet wel eerst LightRoom verwijderen via CC onder Apps en na het wijzigen van de instellingen opnieuw downloaden en installeren. Overigens ook via de Creative Cloud Desktop app (te vinden in de menubalk rechts).

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  feek.

Bijdrager
    lotjenr1

Maar die app, die ben ik nu dus wel kwijt.

Ik was bezig om over te stappen nr lightroom, mijn mac is gloedje nieuw. Zonder problemen kan ik terug naar fabrieksinstellingen. Volgens mij kost mij dat minder frustratie…

Moderator
    Mac Daddy

Huh? Dus je hebt de CC app verwijderd, maar er staat nog Lightroom? Als je dat wilt verwijderen, zal je sowieso de CC app opnieuw moeten installeren. Via de CC app kan je alle andere apps beheren.

Moderator
    Mac Daddy

Dit is voor de losse apps (dus ook Lightroom)
    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-remove-app.html

En dit is voor de Creative Cloud desktop app
    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-creative-cloud-desktop-app.html

Je moet eerst via de Creative Cloud desktop applicatie Lightroom goed deinstalleren en dan de Creative Cloud desktop applicatie zelf deinstalleren.

Bijdrager
    Blieper

Inderdaad eerst uitloggen en dan staat er in de Hulpprogrammamap een mapje ‘Adobe Installers’ en daar staan alle Uninstallers.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.