29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    1984

AR.Drone van Parrot

Ik kon geen topic via de zoekfuntie vinden over de AR.Drone , buiten OMT (p)reviewt de AR.Drone vandaar ervaringen filmpjes over AR.Drone, voorbeeld hoe je hem in een volle ruimte kunt gebruiken

Bijdrager
    aaa

Leuk filmpje

Bijdrager
    puchelaar

Grappig hoe traag gadgets soms op gang komen; die pen heb ik in mei 2009 al in gebruik gezien. Werkte erg goed om bij een vergadering mee te notuleren. Enige nadeel is wel dat je die speciale notitieblokken nodig hebt; daar zit de electronica in waarmee de pen zich oriënteert, waarmee je het menu aanstuurt, etc.

Maar toch erg leuk en praktisch.

De AR.Drone daarentegen is minder praktisch, maar nog een paar tikkies leuker:)

Bijdrager
    prullenbak

Grappig hoe traag gadgets soms op gang komen; die pen heb ik in mei 2009 al in gebruik gezien.

Ja maar alles wat 2 jaar geleden nog modern was en nu al bijna ouderwets, is voor aandachtsgeile Alexander Kopping nu hip&happening.

Bijdrager
    Hailstorm

Dinsdagochtend de Drone mogen ontvangen, twee sessies van 5 minuten gevlogen en daarna is het ding defect geraakt (moederboard)… Inmiddels is de Drone weer ingepakt en gaat deze terug naar Parrot.

Of er een nieuwe gaat komen weet ik nog niet, na een speurtocht op internet om de error te achterhalen heeft het me helaas niet kunnen overtuigen van kwaliteit…

Bijdrager
    Obi

VlgsTweakers wordt de AR Drone vanaf 30 October te koop aangeboden via oa de mediamarkt.

Vlgs tweakers is het een licht verbeterde versie (oa verstevigd, betere camera), ik heb Parrot Uk nagevraagd wat precies de verbeteringen zijn…

http://tweakers.net/nieuws/70465/ar-punt-drone-quadricopter-gaat-in-nederland-300-euro-kosten.html

2cts..

Moderator
    Rivanov
    prullenbak op 28 oktober 2010

Grappig hoe traag gadgets soms op gang komen; die pen heb ik in mei 2009 al in gebruik gezien.

Ja maar alles wat 2 jaar geleden nog modern was en nu al bijna ouderwets, is voor aandachtsgeile Alexander Kopping nu hip&happening.
    Alexander Klöpping.. met umlaut op de o.:nerd:

Bijdrager
    prullenbak

Kopping, Klöpping…whatever. :)

Bijdrager
    Vinhelper

Net als Hailstorm heb ik ook dinsdag de A.R. Drone ontvangen, en ik kan niet anders zeggen als: een TOPding.:lol:

Kennelijk heb ik de goede generatie. Hailstorm bestelde hem in Frankrijk (als ik het goed heb). Mijne komt van Coolblue B.V., dat is een webshop en ze hebben ook 3 winkels in Nederland. (verzonden vanuit Capelle aan Den IJssel).

Ik heb er eerder al over geschreven, hier en hier.

Waar je op moet letten is: als ie per ongeluk neerkomt, en hij land/valt niet recht, dan zijn de sensoren soms een beetje van de kaart. Als je daarna weer opstijgt, blijft ie maar moeilijk op 1 plek hangen, of ie zwabbert de eerste halve minuut steeds heen en weer.

De oplossing daarvoor is: tik voordat je weer opstijgt even op het tandwieltje, je gaat dan het instelmenu in. Raak de knop ”Flat trim” even aan. De sensoren worden dan hersteld, dus zorg wel dat hij op dat moment horizontaal op zijn pootjes staat. Als je dan opstijgt, zul je merken dat ie weer kaarsrecht blijft hangen.

Zo niet: laat hem weer landen, til hem even in lucht (niet op zijn kop houden als ie aanstaat) en druk met behulp van een sateprikker even het knopje in bij ”Reset” op de onderkant. Zodra je lampjes groen worden, kun je weer opnieuw verbinden met je iPhone/iPad. Schakel daarvoor even Wi-fi uit en aan, en kies het goede netwerk.

Dan zal ie daarna weer normaal functioneren.:smile:

Edit: in een filmpje op Youtube kwam ik gisteren een aantal specificaties tegen. Ik stond er toch van te kijken.:yum:

Dus even vertaald:

Een ARM9-processor op 468 Mhz. (Zo snel was een gemiddelde Mac van 1990(!)
    128 MB DDR-SDRAM op 200 Mhz. (Zulk soort geheugen werd zelfs nog tot na 2000 gebruikt in computers.)
    Wi-fi 802.11G (nog net geen N)
    ergens anders las ik dat er 50 MB geheugen inzit om het Linux-systeem van te booten. Verder draait ie volledig op het RAM-geheugen.

De propellors draaien op ongeveer 3500 rpm, en zijn met 15W per stuk de grootverbruikers van stroom uit de batterij.

Onderop is onder een kapje ook een USB-aansluiting te vinden, maar aangezien er geen kabel bijzit, zal deze hetzelfde lot hebben als die op de eerste Apple TV, alleen voor onderhoud.

Updaten van het OS gaat allemaal via de app op de iPhone.

Bijdrager
    Koetjesreep

Klopt het dat je hem 10 minuten kan gebruiken en dan 1,5 uur aan de oplader moet hangen?

Bijdrager
    Vinhelper

Volgens de specificaties wel.

Maar in de praktijk wil je (zeker binnenshuis) er geen 10 minuten aan een stuk mee vliegen. Want dan heb je iedere hoek wel zo’n beetje gehad, en alle los liggende papieren zijn ook meteen weggewaaid.:razz:

Het vergt wel een redelijke concentratie, om hem een beetje te laten vliegen/aansturen zoals je wil, met vaak het bij-effect dat je dubbel van het lachen ligt.
    Je moet namelijk in het begin niet alleen even leren hoe je de Drone zelf moet besturen, maar ook hoe je je iPhone zo kan besturen dat die de Drone perfect aanstuurt. Wel erg leuk om te leren.

En het opladen is bij mij nog niet verder gekomen dan zo’n 75 min. aan een stuk, i.p.v. 90. Wellicht moet de batterij nog een beetje ‘inlopen’.

Ik ben niet ontevreden met de batterijduur, al heb ik er nog niet echt op gelet hoe lang ik nou precies gevlogen heb. De fout die veel mensen maken is het vergelijken met de accuduur van een laptop. Dat is niet goed, want het is gewoon een totaal ander product.

De batterij van de iPhone krijgt het ook best zwaar te verduren. 5 minuten vliegen, en je bent 8% kwijt. Maar die kun je weer als een speer opladen.:smile:

Al met al, je moet het voor de lol doen. En als je je er een beetje in kan inleven is het ook een prachtding.

Bijdrager
    Obi

Er zijn al wat modificaties die de vliegtijd verbeteren.

Aanpassingen voor een grotere accu.

http://allthisjunk.com/ar-drone/63/ar-drone-mods-adding-4-minutes-flying-time-to-battery/

En ook het vervangen van de glijlagers door kogellagers.

http://www.ardrone-flyers.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=148

Bijdrager
    Koetjesreep

Dude, 10 minuten. En hoeveel kost hij als ik vragen mag?

Bijdrager
    Usain

300 euri

Bijdrager
    Vinhelper

Ja maar dude: als je er geen r**t aan vindt, koop hem dan lekker niet.:wink:

No offense verder, hoor.

Maar nogmaals: het is een ding puur voor de lol.

Bijdrager
    1984

Wie weet wat je allemaal nog met de AR.Drone kunt doen.? voor de tv serie Airwolf zijn heel wat model helikopters gebruikt zonder dat veel kijkers het in de gaten hadden.
    Enfin hier niet zo ver vandaan zit zo’n model clup waar gevlogen word met model helikopters etc. echter die hebben zover ik weet allemaal een vergunning en mogen alleen op hun eigen terrein van de club vliegen, Kortom hoe zit dat met de AR.Drone ?

Bijdrager
    Koetjesreep

Dus 300 euro voor periodes van 10 minuten voor de lol?
    Ik weet genoeg. Ik ga stinkend rijk worden.

Bijdrager
    Hailstorm

Eerder 300 euro voor een periode van 10 minuten lol.

Anyway, ik heb besloten de defecte Drone niet te vervangen door een nieuwe. Wellicht in de toekomst als er een betrouwbare versie op de markt komt.

Bijdrager
    KarelWillem

Wij vliegen regelmatig met twee model-helicopters.
    Per stuk waren die tussen de 30 en de 50 euro.

Prima te vliegen en goed te besturen.
    Geen camera natuurlijk en ook geen wifi-besturing met je iPhone.
    Maar wel gewoon leuk.

Ga alleen niet te hoog. Want dan is de wind toch iets sterker dan de besturing van je helicopter.
    We hebben al regelmatig her en der moeten aanbellen om de helicopters bij mensen uit de tuin te halen.

En in een boom van een meter of twintig terecht komen is ook vrij lastig.:lol:

Bijdrager
    Soap

Kan iemand mij vertellen hoe die pen heet aan het begin van het DWDD filmpje?
    De AR.Drone is zeker cool, alleen 300 euro.:ftim:

Bijdrager
    1984

Gaaf ,zo’n Cinestar 6 hexacopter met een Sony Nex7 er onder, voor film opname vanuit een ander perspectief

A quick test flight with the Nex7 on our Cinestar 6 hexacopter to check for vibrations/moire/focus etc….
    I used the new Sony Nex7 with the 18-55 lens.
    This was shot at 1080 60P, manual at 1/125, f9, iso400, auto focus, WB at cloudy and Vivid for scene.

Ook geschikt voor binnenhuis gebruik

Anoniem

Bunny Rabbit Rabito Rubber Skin Case voor iPhone 4
    hoeft alleen maar de VS 3,22 dollarhttp://kisalt.be/ga1p2r

Bijdrager
    SunKeeper

Spammer is hier ook al bezig…

Bijdrager
    1984

Zover ik weet mag je nu wettelijk met dergelijke dingen vliegen sinds……nog niet zo lang geleden.

Lange tijd was “the sky .. the limit” maar nu dromes mogen vliegen en fotograferen wat ‘ze’ maar willen is hieraan ook een einde gekomen (Privacy )

Bijdrager
    1984

Mini-drone stort neer voor Merkel

Angela Merkel is in Dresden ooggetuige geweest van een crash van een drone. De Duitse bondskanselier stond al op het podium om een toespraak te houden, toen twee meter voor haar een kleine camera-drone neerstortte. Het 40 centimeter grote apparaat raakte niemand……bron en meer Het was vast Obama die met een drone aan het spelen was.

Leuk speelgoed ,maar niet zonder risico

Bijdrager
    1984

used a Cinestar 6 hexakopter with 2 axis stabilization and Cinemizer glasses for framing

Die Cinemizer glasses …erg handig

Bijdrager
    1984

De brandweer wil drones kunnen inzetten om rampen, zoals woning- en duinbranden, effectiever te kunnen bestrijden. Op dit moment staan de onbemande vliegtuigjes aan de grond, dankzij onduidelijke regelgeving. En dat terwijl er grote mogelijkheden liggen om sneller in te grijpen bij branden.bron en meer

Bijdrager
    IOS dude

Als je dan toch een drone wil kan je beter voor de dji phantom gaan: betere besturing betere bezldkwalireit( met gopro), meer uitbreidmogelijkheden, met extra batterijen in de lucht tot 30min vliegtijd, return to home functie,etc.
    Bij vnix voor €419

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.