6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    PierreVanMouche

ARDAgent.app tijdens het opstarten

Telkens wanneer ik mijn iMac (Leopard) reboot en inlog, moet ik toestaan dat ARDAgent.app verbindingen van buitenaf mag accepteren. Voor zover ik weet is ARDAgent.app nodig om vanaf andere machines remote toegang te krijgen tot mijn iMac; bijv. met mijn Macbook binnen mijn ‘thuis’-LAN.

Kan dat niet ergens aangeven dat deze vraag niet telkens moet worden gesteld?

Verder is me opgevallen dat ik ARDAgent.app nergens vindt. Met Spotlight: niets te vinden.
    Hoe kan dat?

Dank voor alle reacties,
    Pierre

Bijdrager
    Rickje

ARD = Apple Remote Desktop

Systeemvoorkeuren -> Delen
    Staat daar iets van ‘schermdeling’ o.i.d. ?

Bijdrager
    PierreVanMouche

Dag Rickje,

Dank voor de toelichting; nu weet ik in ieder geval al wat het betekent.

Schermdeling staat niet aangevinkt, maar wanneer ik erop klik, verschijnt de melding ‘Schermdeling wordt momenteel beheerd door de voorziening voor extern beheer’. Indirect lijkt het dus wel aan te staan, maar dat lijkt me ook wel goed, anders kan ik de iMac immers niet met mijn laptop overnemen.

Extern inloggen, Extern beheer en Externe Apple events staan eveneens aan.

Gr
    Pierre

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens mij kun je in het paneel “Delen” -> “voorzieningen” Apple Remote Desktop gewoon uitzetten.

Bijdrager
    PierreVanMouche

Dag klopt; ik kan Apple Remote Desktop uitzetten, maar dan kan ik dus ook niet meer met mijn laptop met Apple Remote Desktop over het LAN inloggen de iMac overnemen, en dat was nu net wel de bedoeling.

Mijn vraag is hoe ik de iMac kan duidelijk maken dat hij altijd Apple Remote Desktop moet toestaan en dat hij (?) niet telkens na het opstarten opnieuw toestemming vraagt om een externe verbinding voor ARD toe te staan.

Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes,
    Pierre

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In het door mij genoemde paneel zie ik staan na ARD te hebben geselecteerd:

Klik op ‘Start’ om anderen toegang tot deze computer te geven via het programma AppleĀ RemoteĀ Desktop.

Dat betekent dus dat het in ieder geval op de iMac aan moet staan, anders werkt het inderdaad niet.
    Ik maak hier uit op dat er dan automatisch toestemming zou moeten zijn.
    Dit lijkt dus niet zo te zijn. Misschien (maar het lijkt me vergezocht) kan het herstellen (daar is tie weer) v/d permissions helpen?

p.s: ik zit nu in Tiger, dus in Leopard gaat het waarschijnlijk anders

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.