4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    binaries4me

archive en instal vanaf de SnoweLeopard Server DVD

Beste OMT leden,

Na de laatste update is me hobby Macmini server niet meer op te starten. Nu heb ik met een usb DVD drive de install dvd er ingeplaatst en wil ik archive en instal doen. Deze optie lijkt te zijn verdwenen. Is er een andere mogelijkheid om dit wel te doen. Of zijn er andere tips om nog te kunnen booten met me macmini?

Bijdrager
    Macosxachist

Archive & install is de default in SnoweLeopard.

Bijdrager
    binaries4me

Helaas geeft die aan dat als ik wil installeren dat het niet kan omdat er al een nieuwere versie staat geïnstalleerd. Kan wel me schijven formatteren maar ja dan heb ik helemaal niks meer.

Bijdrager
    Maurits

Archive and Install is niet meer aanwezig in Snow Leopard (Client)
    je kan wel een her-installatie doen (de knop heet wel ‘install), dan krijg je 10.6.0 , maar de oude systeem map (met eventueel fonts, drivers etc) is weg (geen Previous System dus).

Voor de Server versie weet ik het even niet, maar ik zou eerst in safe mode opstarten, (helpt verrassend vaak), voor je gaat her installeren. (of er moet weinig van belang op je server staan, dan kan her installatie wel de simpelste wijze zijn)

Wat is er precies fout gegaan, misschien is er een simpelere manier om je miniserver weer draaiend te krijgen?
    want ‘na de laatste update ‘ is een beetje vaag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.