23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    glass

Architectuur student goes Apple

Beste mac users,

Ik ben een architectuur student die nu al een tijdje apple en mac in het oog aan het houden is. De overstap lijkt voor mij zeker en vast de evidente keuze, daarvan ben ik reeds overtuigd. Dit omwille van al de redenen waarom jullie ook achter Apple staan.

Ik vroeg me nog wel twee dingen af:

1. Welke Mac is geschikt voor mij? Ik heb momenteel nog een desktop pc die ik nt meteen buiten zoek te gooien. (kan nog handig zijn als tweede toestel in drukke tijden) Vandaar dat mijn eerste gedacht een Macbook Pro 17 ” was. Maar een mede student van me, die in hetzelfde schuitje zit, sprak recentelijk over een iMac en een Macbook. De prijs zou nt erg veel verschillen, maar ben je er echt meer mee?
    2. Zijn er hier op het forum architecten of student architecten die me meer konden vertellen over hun ervaringen met Mac op professioneel niveau?

Ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden op mijn vragen en wil jullie alvast bedanken voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groeten,

Axel

Bijdrager
    Teigetje16

Heb je ook al gevraagd wat die medestudente er mee wil? Heeft diegene dezelfde wensen en eisen voor de computer? Ik bedoel als je veel grafisch bezig bent (en als architect zijnde ben je dat toch?) dan hoor je dat er veel mensen toch voor de pro kiezen…

Bijdrager
    Kryptonate

Als architect gebruik je normaal wel redelijk zware software zoals AutoCAD en dergelijke en als je deze ook wil draaien onder je Mac zou ik voor de iets zwaardere modellen gaan. Hangt ook vanaf of je mobiel wil zijn met je Mac of niet en hoe groot je je scherm wilt. Ik weet niet of een 13″ scherm wel gepast is om te werken met AutoCAD (tenzij je een extern scherm aansluit natuurlijk)

Bijdrager
    dre brettel