6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ouw

archief adresboek van Lion naar Leopard niet compatibel?

Het adresboek op mijn MacBook, sinds enige weken met Lion, is altijd actueel. Vandaag maakte ik een archief en hevelde dit over naar een PowerMac G5 met Leopard. Na het overschrijven van de database van het adresboek aldaar bleef er een volkomen leeg adresboek over.
    Het lijkt er dus op dat er wat adresboek betreft geen compatibiliteit meer is tussen Leopard en Lion. Komt iemand dit bekend voor? Heeft Apple weer eens een kunstje geflikt onder het motto “Wij kijken naar de toekomst en niet naar het verleden” of is er iets anders mis?

Ik heb dan maar de oude situatie hersteld op die G5 m.b.v. Time Machine.
    Ik heb geen MobileMe account en het is nog even wachten op iCloud. Voorlopig dus geen synchronisatie anders dan via het adresboek bij Google. Ik twijfel eraan of dat goed gaat werken.

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik hetzelfde adresboek al van in Tiger over Leopard naar Snowleopard en nu zit het in Lion. In Lion heeft het alleen maar een ander uitzicht (boek) , maar alles staat er nog netjes in.

Bijdrager
    Ouw

Hebben al die overgangen op een en dezelfde computer plaatsgevonden?
    Ik heb al die overgangen ook al meegemaakt, zelfs al vanaf Puma, maar dan op meerdere systemen. Altijd lukte het overzetten van het adresboek, maar nu is er vanaf Lion geen weg meer terug naar Leopard.

Inmiddels heb ik gesproken met iemand die een .Mac account heeft. Hij beweert dat er, zeker met de toekomstige iCloud, geen compatibiliteit meer is wat betreft synchronisatie tussen PPC en Intel systemen. Daar kreeg hij ook bericht over. Sterker nog, iCloud zal PPC niet ondersteunen. Weg met al die oude hardware!

Het blijft mij bevreemden. Zit er dan in de database van het adresboek informatie die gerelateerd is aan het type processor?

Bijdrager
    mowat

neen , dat was niet op dezelfde computer.
    Ik maakte een reservekopie van het adres via adresboek/archief/exporteer/adresboek-archief , en ik importeerde dat bestand dan in de nieuwere systemen.

Bijdrager
    imar

Er is inderdaad iets vreemds met in Lion aangemaakte vCards en oudere OS’en.

Misschien moet je het niet met de exporteer-functie doen maar een map maken op het bureaublad en dan in Adresboek al je adressen selecteren en die naar die map slepen (ze worden dan als één kaart in die map gestopt). Die kaart kan je dan op je oudere computer openen.

Moet er wel bij zeggen dat ik dit bij mij lukte met computers met Snow Leopard (heb 10.5 niet geprobeerd) en dat de adreskaart-gegevens en de notities wel overgingen maar alle vCards hun foto verloren…

Bijdrager
    Ouw

Het probleem zit in het archief. Je kunt op twee manieren exporteren. Een compleet archief of vCards. Het archief uit Lion is in Leopard onbruikbaar. Uiteindelijk heb ik dan maar alle vCards geëxporteerd, dat gaat in één klap, en die op de G5 met Leopard ingelezen. Dat ging wel goed, maar … de indeling in afzonderlijke rubrieken (familie, vrienden, enz.) gaat verloren. D.w.z. dat eerst alle contacten zichtbaar worden MET FOTO’S en even later floepen die afzonderlijke rubrieken ook tevoorschijn, maar ze blijven leeg. Kennelijk ziet het Adresboek op Leopard wel aan de afzonderlijke vCards dat die rubrieken ooit bestonden, maar uiteindelijk worden ze toch niet ingevuld.
    Ik heb nu op de G5 alle adressen weer up-to-date, en daar ging het in de eerste plaats ook om, maar een indeling in rubrieken moet ik handmatig doen. Dat is echter minder belangrijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.