5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pantera Leo

arabische lettertypes gebruiken

hoi,

ik studeer Arabisch en heb een I-book G4 met ms office erop.

Ik krijg het Arabische lettertype er wel op, maar als ik het in word wil gebruiken lukt dat niet, of althans als ik het lettertype kies en ermee type is de weergave in het lettertype waarin de titel van het font (scherazade) is geschreven, en niet de Arabische tekens. Ik weet dat de goede tekens erin staan want in het Fontbook staan ze wel. Hoe los ik dit op?

Nu ik het er toch over heb, hoe krijg ik de instellingen van mijn mac zo dat ik in elk programma kan switchen tussen Nederlands/Engels en Arabisch? Ik weet dat dat met windows kan.

Liefs en dank.

Bijdrager
    Cheb

Hi,
    Ik gebruik ook ontwerpen met de Arabische taal.
    Zij het dat ik dit gedeelte via mijn pc doe, omdat ik er ook niet uit kwam.
    Op de pc doe ik dat via corel en zo kan ik volledige woorden en zinnen typen en vervolgens opslaan als een eps bestand om in Illustrator of photoshp te bewerken.

Ik kan je helaas niet helpen als het gaat om de mac.
    (mocht je r uiteindelijk toch uitkomen, dan zou ik graag willen weten).

Cheb
    http://www.timaar.nl

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Klik op het Apple-menu, dan Systeemvoorkeuren -> Landinstellingen -> Invoermenu -> vink dan Arabisch aan in de lijst, en vink onderaan het venster ook “Toon invoermenu in menubalk” aan. Er verschijnt dan een vlaggetje rechts in de menubalk; als je daarop klikt kun je de taal/schrift kiezen waarin je wilt typen. Ik heb het net geprobeerd met Arabisch en MS Word, en dat werkt zonder problemen (afgezien van het kleinigheidje dat ik geen Arabisch kan, maar goed, de letters kwamen op beeld als ik op willekeurige toetsen drukte :))

”Pantera

Nu ik het er toch over heb, hoe krijg ik de instellingen van mijn mac zo dat ik in elk programma kan switchen tussen Nederlands/Engels en Arabisch? Ik weet dat dat met windows kan.