7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Appstore wordt een beetje onoverzichtelijk

Ik heb het een beetje bijgehouden en de teller stond vanochtend op 3485 apps. Dat is sinds 4 september toen ik voor het eerst keek gemiddeld 67 titels per dag erbij.

Het wordt langzamerhand een beetje onoverzichtelijk daar en misschien zou Apple er goed aan doen om de indeling wat toegankelijker te maken, met keywords erbij.
    En een indeling naar specifieke landen kan ook geen kwaad. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in San Francisco hevig geïnteresseerd zou zijn in de Nederlandse buienradar…

Moderator
    Pete.Z

De Nederlandse buienradar is ook Europees,dus waarom zou iemand geen interesse hebben?
    Ik volg zelf het weer rondom de Grand Canyon op het ogenblik dagelijks,bijvoorbeeld.

Verder ben ik het wel met je eens,er zijn nu al te veel apps om makelijk je weg te vinden in de store,en ik weet zeker dat ik en vele anderen een hoop mooie apps missen en dus niet kopen hierdoor.

Een beter systeem zou meer dan welkom zijn.

Bijdrager
    B-mac-fan

Inderdaad, ik vind ook dat het overzicht weg is.
    Hopelijk word dit snel aangepast!

Bijdrager
    TypeWriter

Je zou ‘landspecifieke’ apps wel bij elkaar kunnen brengen, bijv. handig als je ergens naar toe vliegt en van te voren een paar apps wilt installeren voor het land van bestemming.

Dingen als OV9292, fileberichten. Vooral de koppeling met GPS maakt natuurlijk heel leuke dingen mogelijk.

Bijdrager
    Maarten ter Horst

Je kunt zo’n grote winkel ook moeilijk overzichtelijk houden. De muziek in de iTunes store is ook niet overzichtelijk (8 miljoen liedjes als ik me niet vergis). Maar de manier om programma’s te vinden, is gewoon een zoekopdracht doen in iTunes. Dan vind je alles!

Bijdrager
    MichMich

Een recomendation engine lijkt me ook wel handig. Een beetje volgens het amazone principe:
    “Mensen die deze applicatie kochten, hebben ook de volgende applicaties gekocht: …. ”

Ik meen dat dit al wel in de iTunes/Appstore zit, maar nog niet op de iPhone/Touch zelf.
    Verder zat ik gister met het ‘DIGG’ model in mijn hoofd… Stemmen op goeie apps, en de apps met de meeste stemmen die week komen in een top 10 te staan.

Bijdrager
    TypeWriter
    ”Maarten

Je kunt zo’n grote winkel ook moeilijk overzichtelijk houden. De muziek in de iTunes store is ook niet overzichtelijk (8 miljoen liedjes als ik me niet vergis). Maar de manier om programma’s te vinden, is gewoon een zoekopdracht doen in iTunes. Dan vind je alles!

Ja, maar een zoekopdracht waarop?

Bij muziek is het relatief simpel: artiest, songtitel, genre, allemaal bekende ingangen. Maar bij computerprogramma’s gaat dat niet op. Iedereen geeft zijn app een leuke naam en een wervende beschrijving, maar je zou toch een soort keyword systeem moeten hebben. En de grens tussen ‘games’ en ‘ entertainment’ of ‘zakelijk’ en ‘productiviteit’ is al helemaal vaag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.