9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

apps weg in itunes

ik synchroniseer niet zo vaak mijn iphone en ipad, maar na de installatie van ios5 waren al mijn apps en foto’s weg. De apps staan nog gewoon in de itunes folder en gelukkig kan ik ze terugzetten via ‘aankopen’, maar wel onhandig zo. Hoe kan ik itunes vertellen in welke folder de apps opgeslagen zijn?

groet,

Jos

iphone en ipad2 met ios5, itunes library op mini server met lion server.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoi,

Ik denk niet dat je kunt praten met je iTunes dus zeggen waar je apps opgeslagen moeten worden zit er niet in.

Voor de installatie van een nieuw iOS moet je een reservekopie maken. Na de installatie van iOS 5 én de korte intro die je op je iDevice krijgt, krijg je de mogelijkheid om een reservekopie terug te zetten.

Als je dus geen reservekopie hebt gemaakt zul je alles terug handmatig moeten overzetten…

Succes!

Bijdrager
    Lutjemac

Hoe zet je alles of een voor een handmatig terug??

LM

Bijdrager
    Yggdrasil

Ga naar de iPhone in iTunes > Programma’s > Sync apps > …
    Dan is het een kwestie van apps aanvinken die je op je iDevice vindt…:)

Bijdrager
    josephusjg

@Niiiiiiickk er is een backup gemaakt en die is weer teruggezet. Alleen, de apps waren weg en zijn ook niet terug te vinden in Itunes. Dus apps aanvinken zoals je later zegt, is er voor mij niet bij. alles is uiteindelijk teruggezet via de icloud/aankopen, maar dat is een hoop werk. Ik heb me beperkt tot het belangrijkste.

De apps staan in mijn itunes folder in de subfolder ‘apps’ maar Itunes laat ze niet zien. Kan ik ergens invoeren (want ik begrijp dat ik het niet kan vertellen) waar hij voor de apps kijken moet? Of is er een belangrijke folder structuur die aangehouden moet worden, om het te laten werken?

Nu is het als volgt: In de folder /itunes/ staan folders met als naam music, video, apps, books etc. Ik heb ergens gelezen dat het in de submap media moet, dus zo: /itunes/media/music enzovoort. Maakt dat wat uit?

Moderator
    unSOUND

Gewoon het ipa bestand dubbelklikken, dan verschijnt hij in iTunes.

Bijdrager
    josephusjg

@unSOUND Is er iets wat jij niet weet? Heel erg bedankt, het was de gouden tip!

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan!

Bijdrager
    wilenria

Heb een vergelijkbaar probleem.
    Waar staat dat ipa bestand?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.