6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    zeemeeuw

app’s van “PowerPC” in activiteitenweergave op Intel-Mac ?

Hallo:)

Via de activiteitenweergave, zag’k dat er processen zijn waar Intel bijstaat, maar ook “Power PC”.
    Ik heb een Macbook (Intel Mac) dus vroeg me af of dit misschien verkeerde versies zijn van de software oid ? Of kan het verder geen kwaad ? Zijn dat mss van die applicaties die ik via een soort emulator, rosetta, … oid. behoor te draaien ?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Buzz

Sterker nog, deze draai je al onder Rosetta, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

In je screenshot gaat het trouwens denk ik om een programmaatje dat in de gaten houdt of je een knop op je Lexmark X1100 printer indrukt, en om een programmaatje dat het vuile werk opknapt van een screen capture widget.

Bijdrager
    zeemeeuw

Ow ?! :o … wauw :lol:
    Een warm gevoel van verwondering en welbehagen overvalt me … :P
    dat is pas gebruiksvriendelijkheid !

Ja idd, zoiets zal het zijn, die 2. Lexmark Printer heb ik pas 1 dag en begon al een beetje te vrezen dat die mss nog niet compatibel was met Intel-macs .. maar dat is dus reeds in orde.. dat is een aangename verrassing ! Vond het al leuk met de .zip bestanden ed.. die automatisch ontzipt werden , maar dit is helemaal handig en gemakkelijk !

Bedankt voor je reactie en de info ! :D

Bijdrager
    zeemeeuw

Nog even een terloops vraagje :innocent:

Lexmark printer draait dus onder Rosetta omdat het nog niet voor Intel Macs is.

Toen ik die installeerde, verbaasde me het een beetje dat bv bij aansluiten van de draad in de usb port, er niets van “melding” kwam dat er nieuwe hardware gevonden was etc …. . Mss zit ik nog te veel te linken met Windows, maar meende het op mn Macbook toch ook al gezien te hebben bij aansluiten van digitaal fototoestel ed). Maar bij aansluiten van de printer wou dit maar niet automatisch openen , ben het allemaal moeten gaan zoeken (geen probleem he;) maar het was een beetje tg mijn verwachtingen)

Dus nu vroeg ik me af… heeft dit er mss mee te maken dat het nog geen versie voor intel mac was ? Zou, als dat wel zo geweest was, bij het aansluiten van de printer dit wel “automatischer” herkend / gebeurd zijn ?:)

Bijdrager
    MacBeer

Mac geeft hier geen melding van. Windows wel.
    Reden hiervan is dat een Mac jou als gebruiker niet wil vervelen met meldingen maken van zaken die een computer gewoon hoort te doen.

“Er is nieuwe hardware gevonden:D

“Euh… ja…. en nu? Wil je een koekje ofzo?”

Bijdrager
    zeemeeuw

ok, duidelijk, bedankt !:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.