4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dion_odinot

apps overzetten van 1 account naar de andere

hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje last van een probleem.
    ik heb sinds een paar maanden een nieuw icloud/itunesstore account.
    alle apps die ik op mijn oude account heb gedownload, kan ik nu niet meer updaten via de appstore.

Eerst was dat niet zo’n probleem, omdat de programma’s die ik wilde updaten toch gratis apps waren. Die verwijderde ik dan gewoon. en downloadde ze opnieuw met m’n nieuwe account.

Maar vandaag wilde ik iPhoto updaten. en nu krijg ik de foutmelding: ‘log in op (oude account) om programma’s voor die account bij te werken’
    Ik vind het een beetje zonde om iPhoto te verwijderen, en een nieuwe te kopen voor 11,99 terwijl die gewoon gratis is voorgeinstalleerd op een mac.

Ook vind ik het een beetje onzinnig om elke keer uit te loggen met m’n nieuwe account, in te loggen met m’n oude account om up-te-daten. en vervolgens weer inloggen met mijn nieuwe account.

Is er een manier om alle aangeschafte apps, van 1 account over te zetten naar een ander account?
    of is er een andere manier om dit op te lossen?

bvd,
    Dion Odinot

ps: (op mijn iphone heb ik hetzelfde probleem, alleen daar hoef ik niet helemaal uit te loggen, maar hoef je alleen even je andere wachtwoord in te vullen als je een app download/update)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het is niet mogelijk om die Apps over te zetten. (Misschien als je Apple belt, maar ik zou er niet op rekenen.)

Bijdrager
    YoYelloW

nee, het is niet mogelijk, en apple kan je er ook niet verder mee helpen.

je zult ofwel moeten kiezen voor 1 account en daar alle apps die je mist opnieuw aankopen,
    of accounts switchen als je een update wil doen.

Bijdrager
    Churchil

Inderdaad niet op te lossen. Ik heb een US account en een NL account. Ik gebuik Account Switcher om in ITunes met een klik van accountvte wisselen. Werkt makkelijk, een keernin de maand update ik al mijn apps op beide accounts op mijn IMac, gaat het synchroniseren van mijn iPhones en iPad ook sneller doordat niet alle reeds op beide devices geupdate apps overgezet hoeven te worden naar mijn iMac.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.