7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Frits

Apps nog aan in Forceer Stop-menu

Als ik een app afsluit met cmd Q op mijn Mac met El Capitan, blijft deze soms nog te zien in het Forceer stop-menu.
    Ik stop bijvoorbeeld agenda, indicatiepuntje in het dock verdwijnt, app staat uit, zou je zeggen. Maar als ik dan kijk in het Forceer stop-menu heb ik nog de optie om agenda te forceer stoppen.
    Dat er in dat menuutje nou nog een icoontje staat maakt me niks uit, maar ik vraag me af of de app dan wel echt uit is, na cmd Q, aangezien de optie om de app te forceer stoppen dan nog bestaat.

Kan iemand daar antwoord op geven of heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

Geef de computer even wat meer tijd om op de achtergrond alles af te handelen..

Bijdrager
    SunKeeper

En in Activiteitenweergave?

Bijdrager
    fred44nl

ik moest even zoeken naar het Forceer-stop menu:)
    maar er blijven inderdaad programma’s in staan, die uren geleden zijn afgesloten.
    niet dat het hinderlijk is, maar wel vreemd.

Bijdrager
    essiw

Het ligt er ook aan hoe je em afsluit, als je het echt afsluit met command + Q dan zou hij ook uit het forceer-stop menu moeten verdwijnen (soms na een tijdje, na opschonen e.d.), maar ik merk dat in El Capitan als je het laatste (of enige) venster sluit i.p.v. het programma, Mac OS X laat lijken alsof het programma uit staat, maar deze dan weer razendsnel aangaat als je er op drukt (in vergelijking met als je hetzelfde doet met command + Q)

Bijdrager
    SunKeeper

Bedoel je Voorvertoning? Dat heb ik inderdaad ook gemerkt.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij hadden wij toch met z’n allen al afgesproken dat we Voorvertoning niet meer zouden gebruiken in 2016?:idea:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.