11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Apps mappen

Daar ben ik weer!

Ik heb in mijn map ‘documenten’ 4 mappen staan die van programma’s zijn, namelijk:

– AdobeStockPhotos
    – Final Cut Pro Documents
    – Microsoft User Data
    – Roxio Converted Items

Kan ik die in een andere map zetten zonder dat ik het allemaal overhoop gooi?

Inactief
    Anoniem

Vraag ik me ook al een tijdje af, je kan ze ook niet verborgen maken ofzo…
    .

Bijdrager
    wout3r

Nee, ik vind ’t zo lelijk.. Ik wil mijn mappen namelijk echt clean hebben, zo netjes mogelijk

Bijdrager
    macpro

Maak een backup en probeer het eens.
    Maar over het algemeen kun je ze beter laten staan waar ze staan.
    De programma’s gaan er van uit dat ze daar hun data vinden en maken desnoods nieuwe mappen aan.

Alvast een tip: de map Programma’s moet je zelf niet onderverdelen met submapjes om daar je programma’s in op te bergen. Want dat wil nog wel eens problemen opleveren als je Software Update gebruikt.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Heb je al gekeken bij de voorkeuren van het programma, mischien dat je daar een optie heb om de mappen ergens anders de ‘Localiseren’ , mijn document staat ook helemaal vol met mappen van spellen enzo, die worden er automatisch in gezet.

Inactief
    Anoniem

Ja en in Windows (ja in Windows :|) kan je een map verbergen, maar wel zodat het programma hem nog ziet.

Bijdrager
    Oppie

Dan een tip:
    laat de map ‘Documenten’ voor wat het is; er zijn gewoon progjes die daar allerlei ‘rommel’ in (moeten) zetten.
    Maak gewoon een map aan in de Thuismap die je ipv Documenten gebruikt en noem die ‘Brieven & Info’ of iets dergelijks: een mooie maagdelijke map, alleen voor jezelf!

Bijdrager
    tiny
    ”niekvangalen”

Ja en in Windows (ja in Windows :|) kan je een map verbergen, maar wel zodat het programma hem nog ziet.

In het Mac OS ook. Als een bestandsnaam begint met een punt (“.”) wordt het in de Finder onzichtbaar. Ja kan dit o.a. in de Terminal doen. Maar let wel dat andere programma’s die de files daar hebben neergezet er op die plek ook weer naar gaan zoeken. Ik zou ze gewoon laten staan. Je kan in de folder ‘Documents’ allerlei mappen naar hartelust aan maken. Vervolgens kan je aliassen van die mappen neerzetten waar je wil (bureaublad bijvoorbeeld) of je kan ze in de SideBar slepen zodat je ze zelfs in Open/Save dialog boxes tegen komt…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”tiny”
    ”niekvangalen”

In het Mac OS ook. Als een bestandsnaam begint met een punt (“.”) wordt het in de Finder onzichtbaar.

Ja, maar dat gaat er dus voor zorgen dat programma’s de map ook niet meer kunnen vinden. Dit omdat de map anders heet — “AdobeStockPhotos” is niet dezelfde naam als “.AdobeStockPhotos”, en dus zal een programma dat ~/Documenten/AdobeStockPhotos/ wil hebben, hem niet kunnen vinden. Onder MS-DOS en Windows wordt via een aparte flag aangegeven of een bestand/map verborgen is of niet, zonder dat het de naam verandert — dus kan een programma dat gewoon rechtstreeks de naam van de map opgeeft, hem wel vinden ondanks dat gebruikers hem niet kunnen zien via Windows Verkenner e.d.

Bijdrager
    Niek1986

Dus het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de map “Microsoft User Data” op een goede manier te verbergen. (Zoals in Windows eigenlijk, jaja een switcher :roll:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daar komt het inderdaad op neer, ja. De enige manier die ik kan bedenken is als die naam ergens in een configuratiebestand opgegeven wordt, en je dus de naam van de map en de naam in dat bestand aanpast — maar of dit ook zo werkt, en als het zo werkt, òf ook het werkt, is sterk de vraag. (Ik heb geen MS Office dus ik kan het niet verder bekijken.)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.