7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    winniemac

Apps iPhoto en iTunes bestanden

SInds kort heb ik een Macbook Pro (ja een Switcher) Nu heb ik mijn muziek en foto bestanden allemaal netjes in mappen georganiseerd op mijn Windows computer.

Toen ik mijn bestanden kopieerde naar mijn Mac om ze vervolgens te importeren in beide programma´s maken ze blijkbaar kopieen en deelt ze zelfstandig in. Dus op de Mac zou ik niet mijn eigen indeling kunnen maken zonder de bestanden 2 maal op mijn schijf te hebben staan? Of kan aan die eigen indeling van MAC nog worden gesleuteld?

Geblokkeerd
    Anoniem

jawel, je kunt in iTunes -> voorkeuren -> geavanceerd aangeven dat iTunes niet zelf moet kopiëren.

Maar dan gaat het vaak fout.

Bijdrager
    Yaris

Je bestanden hoeven maar eenmaal op je Mac te staan.

In iPhoto kun je je foto’s indelen dor middel van Events:
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=iPhoto/7.0/en/9124.html

In iTunes gebruik je playlists:
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=iTunesMac/7.3/en/517x.html

Moderator
    unSOUND

Op een Mac hoef je dankzij iTunes en iPhoto je bestanden dus niet meer zelf te ordenen met mapjes, mapjes en nog meer mapjes… Alles wordt voor je gedaan. En eenmaal opgeslagen door iTunes en iPhoto kun je de originele mappen dus ook gewoon weg doen.

En ja, het is in het begin een vreemd idee dat alles door elkaar staat, en dat je het zelf niet meer kunt beheren, maar als je je daar aan over leert te geven, zul je vanzelf gaan merken hoe makkelijk het is als je dat soort dingen niet meer zelf hoeft te doen…

Bijdrager
    winniemac

OK, Bedankt voor de vlotte reactie. Ik zal me er aan overgeven. Kijken hoe dit bevalt. Zo als ik al eerder zei het is allemaal behoorlijk wennen.

Mooie is wel dat ik allemaal extra bestandjes ben tegengekomen, waarvan ik het bestaan op mijn windows niet wist.

Moderator
    unSOUND

Dat het anders is, dat staat alls een paal boven water… maar “anders” hoeft niet perse slechter te zijn… Je zult merken dat er veel voordelen zitten in deze manier van werken… sowieso heb je minder omkijken naar je bestanden, maar je kunt nu ook een foto/muziekbestand aan meerdere mappen toewijzen, terwijl hij toch maar 1 keer op je harde schijf staat…

Een simpel voorbeeld: Je hebt een foto van een mooie dame, die op de motorkap van een auto ligt, met daar achter een mooie zonsondergang…. Waar deel je die in ? In je map “auto’s”, in de map “dames”, of toch in de map “mooie luchten” ? Als je met mappen werkt op de verkenner-manier, moet je 1 keuze maken. In iPhoto echter kun je hem gewoon in alle 3 de mappen plaatsen, en staat hij toch maar 1 keer op je harde schijf… Zo maak je het sorteren / terugvinden van foto’s veel makkelijker…

Bijdrager
    winniemac

Dat zeg ik… Ik moet alle voordelen van een MAC nog ontdekken. Dat gaat lukken mede door dit forum.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.