27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    TandMac

apps iPhone rechts of links uitlijnen

Wat de tittel zegt, ik heb het niet kunnen vinden.
    Als het scherm van je iPhone maar voor de helft vol apps staat, dan staan deze met z’n allen boven aan.
    Twee maal home buiten drukken brengt ze tijdelijk wel naar benden, maar de vraag is, kan ik ze ook verticaal tegen de rechter zijde plakken.
    ipv horizontaal bovenaan.

Dit maakt het makkelijker om met je duim de juiste apps te bereiken, zeker bij een groot scherm.
    Groet.
    Erik

Bijdrager
    Unlock32

Met een jailbreak zal dat waarschijnlijk wel kunnen op de één of andere manier maar anders niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit kan enkel met een jailbreak…

Bijdrager
    TandMac

Hm….
    Vrij onlogisch dat dit niet kan.
    Duimen zitten meestal aan de rechter of linker kant van een (groot) scherm.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dan moet je echt een beetje creatief aan het knutselen.

Zet bijvoorbeeld je homescreen links vol met Safari-bladwijzers.
    Dan kun je de apps naar rechts dwingen.

(Soms is dat Android nog niet zo gek hè?:) )

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon niet zo’n grote telefoon kopen als je hem met één hand wilt bedienen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Is toch echt niet onlogisch dat dit niet kan… Maar dat is wat anders dan dat jij het onlogisch vindt.

Bijdrager
    TandMac
    Shmoo op 20 maart 2016

Gewoon niet zo’n grote telefoon kopen als je hem met één hand wilt bedienen.

Of de fabrikant moet verder nadenken als ze zoiets op de markt zetten?

Moderator
    Night

Dat hebben ze ook gedaan (denk aan de shift-functie, zodat je overal bij kan).

Als je duimen dan nóg te klein blijken, kun je ook de apps die je het meest gebruikt aan de rechterzijde zetten en de apps die je in mindere mate gebruikt, links.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb handen van normaal formaat.
    Maar op een 5 inch telefoon kom ik ook niet met één hand bovenaan.

Oplossing: de boel onderin zetten. Daar zijn hier gelukkig geen trucjes voor nodig.

Bijdrager
    Shmoo

Laat de fabriek nu maar gewoon de spulletjes maken en jij en ik de spulletjes kopen, dan komen we al een heel eind in deze wereld.

Bijdrager
    TandMac
    Shmoo op 20 maart 2016

Laat de fabriek nu maar gewoon de spulletjes maken en jij en ik de spulletjes kopen, dan komen we al een heel eind in deze wereld.

Wat we ook doen.

Maar vrij rangschikken ook een keuze laten zijn zoals bij OSX zou toch tot de mogelijkheden mogen behoren.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waar in OS X???

Bijdrager
    TandMac

dubbelklik op bureaublad >sorteer op >geen

Bijdrager
    pruus

En om discriminatie uit te sluiten wil ik dat het ook aan de linkerkant moet kunnen voor de linkshandige gebruikers.

Bijdrager
    TandMac
    pruus op 20 maart 2016

En om discriminatie uit te sluiten wil ik dat het ook aan de linkerkant moet kunnen voor de linkshandige gebruikers.

ik pas het onderwerp aan.
    Excuus

Geblokkeerd
    Anoniem

Als jij de overkant van je scherm niet kan bereiken; hoe bedien jij dan de rest van het UI?? Terugknoppen zitten linksbovenin, adresbalken staan bovenaan… Juist, met een beetje moeite kun je er heus wel bij. Zet dan je meestgebruikte apps rechts zoals gesuggereerd werd.

Apple denkt lekker makkelijk; ze willen gewoon alle iPhones hetzelfde uiterlijk geven want dat schept eenheid en gemak, dus alle apps vullen vanaf boven het scherm op. Laat gebruikers de apps rangschikken en je zou allemaal gekke dingen krijgen die niet bij Apple passen, zo denken ze.

Bijdrager
    TandMac
    no_poo op 20 maart 2016

Als jij de overkant van je scherm niet kan bereiken; hoe bedien jij dan de rest van het UI??….

Veel moeilijker dan voorheen. Meestal met twee handen.

En ja, de apps groeperen, in een driehoekje, rechts onder had ik reeds lang verzonnen.

(off Topic: Feit is dat de UI, en vooral die van iTunes, bijzonder veel te wensen overlaat. Zowel op iPad, iPhone als op de Mac.)

Geblokkeerd
    Anoniem

Lekker rommeltje op je bureaublad met alle apps erop… Maar goed ieder zijn ding.

(off Topic: Feit is dat de UI, en vooral die van iTunes, bijzonder veel te wensen overlaat. Zowel op iPad, iPhone als op de Mac.)

En hier begin je toch echt een zeur te worden die beter switched naar een ander OS… Pfffff

Geblokkeerd
    Anoniem

Oké, en welke iPhone heb je? Want een 4″ is nog altijd een optie en komt straks weer terug volgens de geruchten. Zelf heb ik een 6 Plus en mijn handen kunnen dat prima aan hoewel ik soms dus Reachability gebruik (dubbel tap die alles omlaag brengt).

Bijdrager
    TandMac
    Shyos op 20 maart 2016

En hier begin je toch echt een zeur te worden die beter switched naar een ander OS… Pfffff

Eén vraag en een bemerking maken mensen dus een zeur die maar beter andere spullen kopen …?

Uw lontje is wel érg kort en uw beleefdheid ook niet écht bij de hand.

Bijdrager
    TandMac
    no_poo op 20 maart 2016

Oké, en welke iPhone heb je? Want een 4″ is nog altijd een optie en komt straks weer terug volgens de geruchten. Zelf heb ik een 6 Plus en mijn handen kunnen dat prima aan hoewel ik soms dus Reachability gebruik (dubbel tap die alles omlaag brengt).

De doubble tap ken ik,
    een Plus
    Dus zeg maar een “mini iPadmini”.

Het is werkbaar, maar het aan de kant zetten van de apps zou fijn(er) geweest zijn.

Misschien het topic op slot gooien, want opmerkingen over Apple geven is niet gewaardeerd door iedereen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ben je gek. Niets van aantrekken. Je wens is helemaal niet zo gek.

En iedereen is vrij om het daar wel of niet mee eens te zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem
    TandMac op 20 maart 2016
    Shyos op 20 maart 2016

Eén vraag en een bemerking maken mensen dus een zeur die maar beter andere spullen kopen …?

Uw lontje is wel érg kort en uw beleefdheid ook niet écht bij de hand.

Nee hoor, het lontje is uiterst lang… Maar als je vindt dat het UI bijzonder veel te wensen overlaat, iets waar je telkens mee geconfronteerd wordt, begrijp ik niet waarom je het überhaupt gebruikt.

Bijdrager
    Unlock32

“Misschien het topic op slot gooien, want opmerkingen over Apple geven is niet gewaardeerd door iedereen.”

Misschien alleen als het terecht is? Dit zijn namelijk dingen die je bij voorbaat had kunnen weten..iOS is nou eenmaal geen Android.

Bijdrager
    TandMac
    Unlock32 op 20 maart 2016

…..
    Misschien alleen als het terecht is? Dit zijn namelijk dingen die je bij voorbaat had kunnen weten..iOS is nou eenmaal geen Android.

Helaas is dat wel onmogelijk. (en wie zeurt er nu over Android of geen android…? Dat is niet aan de orde)

Vraag me niet waarom ik me geroepen voel om me te verdedigen (of wat daar op lijkt) maar toch nog even dit ter zijde:
    … geloof me, ik ben al even met dit merk van computers bezig.
    … geloof me, ik heb al één en ander zien voorbijkomen, ten goede en ten kwade.
    Mijn mijn eerste Mac dateert al van even terug.

Bijdrager
    whaha

Ik heb mijn favoriete Apps onderaan staan en ik heb een iPhone 5.
    Ik vind het ook jammer dat je de Apps niet kunt vastpinnen.
    Er zijn ergere zaken en dit is geen reden om Android te gaan gebruiken, maar jammer is het wel.

Veel Apps downloaden of bladwijzers er tussen zetten. Meer opties heb je niet echt, tenzij je mappen iets vindt.
    Ik weet niet of ze het ooit gaan veranderen, maar ik vind dit geen zeuren.

Zelfs als je twee handen gebruikt is het prettiger als alles onder is, maar soms wil je gewoon een andere App gebruiken.
    Nog iets bedacht : veel wisselen via de appkiezer kan ook helpen.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.