18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Fishke

[Opgelost] Apps installeren na nieuwe installatie

Hallo,

Ik heb mijn macbook opnieuw geïnstalleerd via de normale weg (cmd+r). En daar het menu doorlopen. Bijna alles draait prima. Er zijn alleen bepaalde apps uit de store die ik niet geïnstalleerd krijg. Hij download hem dan wel voor zover ik kan zien, maar dan krijg ik de volgende melding:

Bandwidth+ kan niet worden gedownload
    Ga naar de pagina ‘Aankopen’ om het opnieuw te proberen.

Dit heb ik een paar keer geprobeerd, maar zonder resultaat. Zolang ik de melding in de App Store niet weg klik, zie ik bij Launchpad ook zo’n balkje dat hij bezig is een app te installeren. Bij status staat daar ook dat hij gedownload is, alleen bij de installatie gaat het fout denk ik.

Enkele andere apps zijn zonder problemen geïnstalleerd.

Wie weet raad?

alvast bedankt

Een kleine aanvulling:

Als ik uitlog in de app store en dan bij aankopen kijk. Dan zie ik precies deze 2 apps erbij staan. (vreemd?)

Als ik via zoek de app opzoek (als ik uitgelogd ben). En dan op installeer klik, krijg ik de melding dat ik moet inloggen. Als ik dit doe krijg ik de volgende melding:

Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan tijdens het inloggen.
    Er heeft zich een SSL-fout voorgedaan. Er kan geen veilige verbinding met de server tot stand worden gebracht.

Ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik heb Kaspersky erop staan. Deze heb ik uitgezet, maar dit helpt niet.
    :(

Bijdrager
    fred44nl

wat denk je met een programma als Kaspersky te bereiken ??

Bijdrager
    Fishke

Ja daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet het ook niet en had nog een sleutel over, dus waarom niet. Maar ik vermeld het omdat kaspersky in het verleden wel eens een ssl fout gaf in safari.

Sleutelbeheerder
    Night

Geef het even tijd of probeer het morgen nog eens. Goede kans dat het dan beter gaat. Vergeet niet dat je Mac onderhuids nog van alles aan het doen is, waaronder de indexering van al je bestanden.

Maar dat je een programma installeert waarvan je niet weet waarom je het eigenlijk doet (zeker ingrijpende programma’s als AV-apps) vind ik op zijn zachts gezegd een beetje raadselachtig.

Bijdrager
    Fishke

Kan het met rechten te maken hebben? Hij download wel, maar dan gaat het mis. Bedankt voor je reactie

Sleutelbeheerder
    Night

Als het goed is ben jij zelf de beheerder….. En hebt dus schrijfrechten.

Bijdrager
    Fishke

Ja dat klopt…

Sleutelbeheerder
    Night

En bij diverse apps gaat de installatie ook goed. Als je alle apps die je nu opnieuw wil installeren al eerder met de zelfde Apple ID als die je nu gebruikt hebt aangeschaft of hebt gedownload, zal het ook nu weer gewoon werken.

Bijdrager
    Fishke

Ik heb zojuist OneDrive geïnstalleerd. Dit ging zonder problemen. Apps die in mijn lijst ”aankopen” staan doen het niet. Kan ik deze lijst leeg gooien zonder dat ik mijn aankoop van sommige apps kwijt raak?

Inactief
    Anoniem

En de gebruikelijke vraag: waarom heb je een nieuwe installatie gedaan, was er een probleem daarvóór? Misschien is dat (onderliggend) probleem er nog steeds, en kun je daarom die apps niet downloaden.

Bijdrager
    Fishke

Dat ging over een andere applicatie. iTube Studio. Deze crashte direct na het opstarten. Daar kwam ik niet uit. Na een paar uur te hebben zitten zoeken en proberen dacht ik… Ik gooi alles eraf en installeer alles weer opnieuw. Deze app werkt prima nu… Alleen nu kan ik een aantal apps uit de appstore niet meer installeren. Ik begin het eigenlijk beu te worden haha. Heeft het zin om met apple te bellen over dit app store probleem? Ik zou bijna windows 10 erop zetten onderhand:-? Mac os is zeer gebruiksvriendelijk, maar zodra er iets niet werkt….

Bijdrager
    Fishke

Ik zal als ik van het weekend thuis ben mijn laatste time machine backup wel eens proberen terug te zetten. Deze staat nog op mijn nas. Ik neem aan dat dan alles weer is zoals het was;)

Inactief
    Anoniem

Ik hoop het voor je.(y)

En macOS is ook erg betrouwbaar, totdat je er mee gaat lopen rommelen. En daarbij bedoel ik niet dat jij dat hebt gedaan, maar een groot deel van de problemen die hier voorbij komen, blijken in veel gevallen te zijn veroorzaakt door opruimacties, etc.

Bijdrager
    Fishke

Ja daarom heb ik ook gekozen alles opnieuw te installeren. In de hoop weer vers te kunnen beginnen.

Inactief
    Anoniem

Drastisch, maar goed.

En hoe ga je al je programma’s en documenten weer terugzetten?

Bijdrager
    Fishke

Documenten heb ik allemaal op mijn nas staan. Programma’s zijn zo weer geïnstalleerd normaal gezien.

Bijdrager
    Fishke

Vandaag thuis even de setup opnieuw gedaan. Zonder te formatteren en alles werkt weer naar behoren. Zal wel ergens tijdens de eerste installatie iets fout zijn gegaan.

Sleutelbeheerder
    Night

Die kans zit er dik in. Fijn dat alles nu wel weer naar behoren werkt. :-D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.