9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    densing

Apps en 2 verschillende apple id's

Ik had tot gisteren 1 apple id met een me.com. Ik heb echter een paar maanden geleden mijn mobileme opgezegd, maar gebruik nog wel de apple id.
    Met icloud moest ik een nieuwe apple id aanmaken zodat ik nu 2 id’s heb. Het gemakkelijkste is echter dat ik helemaal overstap op de nieuwe id zodat ook mijn apps synchroniseren etc. Maar volgens mij ben ik dan mijn oude apps kwijt ( waaronder een paar dure). Klopt dat en zo ja, hoe kan ik dat oplossen?

Moderator
    Strifer

Je kunt een aparte Apple ID hebben voor de Store, voor apps en boeken bijvoorbeeld. Je kunt daarnaast aparte iCloud accounts hebben voor je email, contacten, photostream etc. Zo deel ik dus mijn Apple ID store account met mijn meissie. We hebben wel een aparte iCloud account voor ’t syncen. Niet echt een compleet antwoord op je vraag, maar dan hoef je in ieder geval niet je account op te geven.

Verder kun je volgens mij ook in je Apple ID op appleid.apple.com een nieuw e-mail adres toevoegen en het oude verwijderen? Zo heb je hetzelfde Apple ID, maar enkel met een nieuw e-mail adres.

Bijdrager
    densing

Hoi,

bedankt voor je antwoord.
    ik heb nu idd een andere id voor icloud dan voor mijn app store. Op zich gaat dat prima, maar ik vind het handigste als ik 1 adres heb.

mijn me.com werkt alleen nog maar voor mijn app store, maar voor de rest kan ik hem nergens meer voor gebruiken omdat ik bijna een jaar geleden mijn mobileme gestopt heb.
    ik heb nu mijn eigen adres als icloud.

nu kan ik ook vanuit daar mijn aankopen in app store doen, maar dan ben ik volgens mij mijn oude apps kwijt als ik ga synchroniseren ( waaronder fifa 12, numbers, 1password etc ) en dan wordt het een duur geintje. Klopt mijn theorie of gaat het wel goed omdat mijn apps in itunes staan?
    hoe zit het dan met updates?

Bijdrager
    Nielso
    Strifer op 13 oktober 2011

Verder kun je volgens mij ook in je Apple ID op appleid.apple.com een nieuw e-mail adres toevoegen en het oude verwijderen? Zo heb je hetzelfde Apple ID, maar enkel met een nieuw e-mail adres.

Ik krijg dit niet voor elkaar. Iemand hier ook last van.

Mijn Apple Store Id had mijn MobileMe email. En ik heb ondertussen mijn mobile me account omgezet naar iCloud. Ik kan hier echter niet mijn email adres verrifieren, omdat dat dit email adres gekoppeld is aan mijn “Apple store ID. en bij mijn “Apple Store ID” kan ik geen email veranderen.

Moderator
    Strifer

Als je inlogt op appleid.apple.com kun je gewoon je email adres wijzigen, ook je primair e-mail adres. Tenminste, dat kan ik hier wel. Uiteraard moet je het andere adres weer verifiëren.

Bijdrager
    The Jesus

The Jesus gaat ook dit weekend mee met de vooruitgang. en heeft nu 2 apple-ID’s.
    Kan je deze samenvoegen?
    Ofwel, ik gebruik 2 mailadressen. maar ik wil nu oude aankopen onder mijn nieuwe mailadres gaan gebruiken.
    Als ik mijn mail adres wijzig of toevoeg in mijn oude ID gaat dat dan werken?
    Ik heb op beide nog enkele euro’s tegoed staan, gaat dat goed?

Moderator
    Strifer

Volgens mij niet, helaas.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb er ook twee, een van de mobile-me tijd en een die ik heb aangemaakt toen ik apps wilde gaan downloaden. Die van Mobile Me gebruik ik voor icloud maar wil hem ook in de store gaan gebruiken, maar wil niet steeds in en uit loggen om een update te doen voor een betaalde app. dus ik zoek ook voor een oplossing om ze samen te voegen..

Bijdrager
    The Jesus

Ben aan de bar zonder bier geweest in de Applestore. dat kan helaas niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.