7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sticker

Apps die niet meer gratis zijn…

Hoi,

Het lijkt me wel leuk om hier een lijstje te starten met daarin de apps die sommigen van ons misschien nog gratis (legaal) op de iPhone hebben kunnen zetten maar waar nu geld voor gevraagd wordt.

Zo ontdekte ik net dat je voor het ’n week geleden nog kosteloze Air Sharing nu €5,49 moet betalen. Dus:

Air Sharing: voorheen gratis -> nu €5,49

3-D Vector Ball: voorheen gratis -> nu €1,59

Seismometer: voorheen gratis -> nu €0,79

White Noise: voorheen gratis -> nu €0,79

Na alle succesverhalen van ontwikkelaars die meteen vanaf het begin al geld vroegen voor hun Apps lijken anderen nu ook dollar/euro-tekens in hun ogen te krijgen. ($_$)

Dus bij deze wordt iedereen uitgenodigd om de lijst aan te vullen.
    (^_^)

Bijdrager
    Oost

Het is niet zo dat Air Sharing nu “ineens” geld kost.. Er was van tevoren aangekondigt dat deze app de eerste 2 weken ofzoiets gratis zou zijn en daarna geld zou gaan kosten..

Bijdrager
    Nick Nack

Als je de beschrijving zou lezen, zou je weten dat de meeste applicaties in het begin gratis zijn, voor mensen om te testen.

Net zoals Air Sharing, stond er luid en duidelijk in.

Bijdrager
    sticker

Oh, dat heb ik over het hoofd gezien.
    Maar geldt dat ook voor de andere apps in mijn lijstje?

Hoedanook, een lijstje lijkt mij nog steeds wel interessant.Volgens mij wordt het toch niet altijd aangekondigd.
    Bovendien is het wel leuk om te pronken met apps die jij nog gratis hebt kunnen binnenhalen als “early adopter” en waar nu voor betaald moet worden. (^_^)

Bijdrager
    fnk

Dat van AirSharing was bekenden, momenteel ook nog gratis is Simplify Media.

Bijdrager
    error

De maker van Seismometer was van plan om de 1.0 versie gratis te houden en vanaf de volgversies (met meer opties) het minimale bedrag te gaan vragen ($0,99 / €0,79). Maar er ging iets mis waardoor Apple de 1.0 heeft vervangen met de update. Hierdoor kreeg ik de update gratis… maar ik had er graag 79 cent voor betaald. Niks mis mee dat bruikbare applicaties geld kosten…

Het tijdelijk verlagen van een verkoopprijs (of gratis maken) of een programma bij aanvang tijdelijk voordelig aan te bieden is een heel oud maketing principe. In de App Store is daar handig gebruik van te maken omdat de ontwikkelaar de prijs volledig in eigen hand heeft.

Zeg eens eerlijk, wie werkt er hier gratis en voor niets? Schoorstenen moeten roken mensen en het brood moet op de plank.

Bijdrager
    Sunneh

Tris .. is eraf gehaald omdat EA de rechten heeft op tetris .. Misschien komt tris nog wel op de markt terug.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.