6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jorte

Apps blijven actief op achtergrond

Laatste tijd bij zowel iphone als ipad gaat batterij naar mijn gevoel sneller leeg.

Ondanks dat ik “ververs op achtergrond” heb uitgeschakeld blijven sommige apps (bijvoorbeeld “weeronline”, “units plus” e.d., maar ook nieuwssites, actief op achtergrond met soms behoorlijk wat batterij gebruik terwijl de app zelf nauwelijks actief is gebruikt.

Als ik de apps helemaal afsluit blijft het rustig, tot ik ze weer gebruik.

Normaal controleer ik dat niet vaak, maar door snelle leegloop toch maar gaan controleren.

Graag suggesties

Bijdrager
    RW076

Zoek er andere apps voor.

Bijdrager
    MagicMouse

Buienalarm, eet mijn accu op. Ik sloot nooit apps af, nu ook niet, alleen buienalarm dat is bij mij de boosdoener.

Bijdrager
    Jorte

Ja die app is een happertje. Maar de vraag blijft waarom een aantal apps niet gewoon stoppen en hoe ik kan voorkomen dat ze actief blijven.

Natuurlijk kan je die apps er af gooien, maar een deel gebruik ik regelmatig. Andere apps zijn gewoon niet actief op achtergrond. Ligt het aan de apps of aan Ios?

Bijdrager
    RW076

Het ligt aan de apps, ios is al regelmatig geupdate, sommige apps zijn al jaren oud.

Bijdrager
    Jorte

<p class=”cite”>RW076 op 21 juni 2020 om 19:04</p>
    Het ligt aan de apps, ios is al regelmatig geupdate, sommige apps zijn al jaren oud.

Toch niet, zie: “iOS 13.5.1-problemen: gebruikers klagen over leeglopen van batterij”.

Blijkt dus dat ik niet de enige ben.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.