13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Hetz

Applications installeren via App Store, legaal of niet?

Beste allen,

Ik heb net een ipod touch gekocht en ik wil er graag allerlei applicaties op zetten. Nu heb ik 2 applicaties via de officiele app store gekocht maar hoe krijg ik deze aan de gang op mijn ipod? De twee applicaties in kwestie staan op mijn labtop netjes onder het kopje applications in iTunes. Klopt het dat ik jailbreak moet gaan installeren om deze apps te gebruiken op mijn ipod? En dat dan mijn garantie vervalt? Kan mij bijna niet voorstellen dat de app store honderden apps aanbiedt welke louter te gebruiken zijn als je deze min of meer illegaal op je ipod touch zet via jailbreak….??? Iemand? :? :?

Bijdrager
    Speedooo

Huh? Gewoon iPod koppelen aan iTunes en klaar?

Bijdrager
    me.com

Als ze onder het kopje Programma’s staan en zijn aangevinkt, moet je alleen nog op Synchroniseren drukken.

Bijdrager
    Barabas2005

Volgens mij installeert iTunes de programma’s gewoon weer op je nieuwe iPod.

Dat deed het in ieder geval met mijn nieuwe iPhone ook.

In iTunes kun je dan later ook nog eens kiezen welke programma’s op welke iPod/iPhone moeten komen.

Bijdrager
    BloomPod

Jailbreaken hoeft niet, dus je garantie zal ook niet vervallen.

Bijdrager
    Hetz

Ah!!
    Ik had verwacht dat de apps na downloaden gelijk op mijn ipod zouden verschijnen :D
    Na nog een keer opstarten van iTunes zitten de apps nu gewoon op mijn ipod. Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Dan rest mij nog 1 vraag: waar heb je dat jailbreak dan wel voor nodig? Of anders gezegd, wanneer zou je zo’n programma willen gebruiken?

Bijdrager
    BloomPod

Een jailbreak is je iPod ‘ kraken ‘ zodat je nog andere programma’s kan installeren als die van de App Store. Je kan dan ook je iPod aanpassen in thema’s en dergelijke. Kortom, alles wat er in de App store niet vinden is kan gebruiken door een Jailbreak uit te voeren. Je garantie valt er volgens mijn weten niet van af, je kan een jailbreak er trouwens weer heel makkelijk van af halen.

Bijdrager
    me.com

Je garantie vervalt zeker wel! Als je hem hersteld heb je gewoon weer garantie. Het beste is gewoon om niet te beginnen aan hacken.

Bijdrager
    BloomPod

Ik had een tijdje geleden een jailbraik iPod touch ( nu niet meer sinds de App Store ). Ik had een probleempje en ze hielpen me. Die verkopers liepen daar ook rond met een Jailbraik iPhone. Het showmodel v. d. iPod touch was zelfs gejailbreakt.

Bijdrager
    me.com

Maar het mag officieel niet als je hem opstuurt naar Apple.

Bijdrager
    Wallinator

Je kan via twee manieren programma’s op je iPod touch zetten. De eerste is de onofficiele “jailbreak” methode. Hiervoor moet je je iPod “kraken” als het ware, zodat je er onofficiele programma’s op kan zetten. Dit wordt niet door Apple ondersteunt en hierbij vervalt je garantie ook.

Maar sinds juni is er de App Store van Apple. Deze kan je bereiken via iTunes of je iPod touch. Hier kan je officiele programma’s downloaden. Dit is de makkelijkste manier, wordt door Apple ondersteunt en je garantie vervalt (uiteraard) niet. Hier heb je dus ook die twee programma’s vandaan gehaald.

Oftewel, vergeet alles wat met jailbreak te maken heeft, dit heb je niet nodig. Als je programma’s wilt installeren hoef je alleen naar de App Store te gaan.

Waarom zou je dan wél jailbreak willen gebruiken? De onofficiele programma’s trekken zich niks aan van alle beperkingen die Apple heeft doorgevoerd in zijn officiele iPhone SDK. Je hebt als het ware toegang tot het hele systeem, wat veel krachtigere programma’s mogelijk maakt. Maar niet iedereen heeft dat nodig of wil daar moeite voor doen en dan is de App Store dus een uitkomst.

Bijdrager
    MacTS
    ”Hetz”

Ah!!
    Ik had verwacht dat de apps na downloaden gelijk op mijn ipod zouden verschijnen :D

Het werkt ook net andersom: ga op je iPod Touch naar AppStore, kies een programma, downloadt en installeer het. Na synchroniseren staat het als backup in je iTunes.

Bijdrager
    Hetz

Volkomen duidelijk! Iedereen hartelijk bedankt.:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.