7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

Application Launch Failure op Intel iMac

Net een nieuwe imac gekocht. Nu ja een ouder model (early 2006) 1,83 Ghz met Superdrive en 512 MB geheugen. alles werkt prima, zeer tevreden ook met FrontRow, de interne iSight gaf even wat problemen, maar doet het nu goed.
    Maar als ik de computer opstart krijg ik een melding met rood bord en uitroepteken en de volgende melding:

Application Launch Failure
    The application “Transport Monitor” could not be launched because of a shared library error: “<Transport Monitor><Transport Monitor><HotSyncLib.PPC><>”

Na OK klikken werkt alles naar mijn weten prima, tenmiste nog geen enkel probleem gehad met software dan wel hardware, dus wel vreemd om die melding te krijgen.
    Wat betekent dit en wat kan ik eraan doen?

Overigens, ik heb wel de software inmiddels ge-update en ook de firmware is bijgewerkt, dus ik zit niet te wachten op een complete re-install van het systeem.

Bijdrager
    Brainiac

Krijg je dat elke keer als je opstart?

Bijdrager
    mbaert

yep

Bijdrager
    japser909
    Moderator
    unSOUND

Er is dus een programma wat automatisch opstart, maar het is een PPC programma, geen intel. Blijkbaar probeert het programma een systeemextensie te starten, maar systeemextensies worden niet vertaald door Rosetta.

Bijdrager
    mbaert

Het lijkt erop dat het te maken heeft met de oude Palm software, ga ik vandaag opnieuw installeren, hopelijk helpt het. Zie ik ook in de links hierboven terugkomen dus dat zou best eens kunnen. Ik laat nog wel weten. eerst wat andere dingen doen. Bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    mbaert

Inmiddels een dag verder. Ik heb de Palm software gedownload en geinstalleerd en na herstart krijg ik de melding niet meer. Opgelost dus in dit geval.
    Maar blijkbaar kunnen dus ook andere oude programma’s dit probleem veroorzaken. Opgelet met het overzetten van de ene (oude) Mac naar de andere (nieuwe, Intel) Mac.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.