17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Soulsalekta

Applicaties verwijderen uit het Dock

Ik krijg op geen manier mijn applicaties meer uit het dock.

Voorheen kon ik gewoon ctrl-click en het dan aanklikken. Nu staat de optie er niet meer tussen.

Ook kan je normaal een applicatie langgedrukt vasthouden en dan er uit slepen, maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee, want ik ik kom er niet meer uit.

Screenshot: http://cl.ly/BS0f

ik heb OSX Lion 10.7.2

Bijdrager
    youtims

Sleep het icoontje is uit het dock en laat hem los, dan zie je er een soort wolkje onder .

Bijdrager
    Soulsalekta

Dat probeerde ik net ook al, maar dat werkt ook niet jammer genoeg. Heb ook al mijn dock afgesloten met de terminal code “killall Dock”

Maar dat werkt ook niet, heb mijn mac al opnieuw opgestart maar geen verschil

Bijdrager
    stavos

[s]Daar heeft TS het dus al over hè?

Soulsalekta op 31 oktober 2011

Ook kan je normaal een applicatie langgedrukt vasthouden en dan er uit slepen, maar dat werkt ook niet.

Heel simpel misschien, maar heb je de Mac al eens opnieuw opgestart? Of het “killall dock command” eens gebruiken in Terminal?[/s]
    TS was me al voor met een reactie.. :sealed:

Kun je wel een applicatie toevoegen aan het dock? En kun je die dan wel verwijderen?

Bijdrager
    Soulsalekta

heb ik inderdaad al geprobeerd, werkt niet. Ik wil die microsoft troep uit mijn dock hebben.

(en voor mensen gaan zeggen dat ik met Pages moet gaan werken, pages heeft lang niet alle functies die Office 2011 mij aanbieden)

EDIT: Ga ik even proberen

Bijdrager
    Soulsalekta

Kan ook niet koppellen aan mijn dock.

Bijdrager
    stavos

Heb je het alleen met de Office apps? Of ook met de andere apps in je dock?

Bijdrager
    Soulsalekta

Ik heb het met alle apps, maar ik ga even iets proberen. Volgens mij was het pas NADAT ik office opnieuw had geinstalleerd

Bijdrager
    inawt

Start je computer eens opnieuw op.

Bijdrager
    Soulsalekta

Lol, nu staan die applicatie iconen er nog, maar de applicaties zijn weg.

Bijdrager
    Soulsalekta
    inawt op 31 oktober 2011

Start je computer eens opnieuw op.

Al 2 keer gedaan,

Bijdrager
    stavos

Ow ja, komt die Twani ook om de hoek kijken. Wel eerst lezen hè Tarrel?:wink:

Ik heb het met alle apps,

Dan staat je complete dock dus “op slot”. Dit kun je met sommige programma’s software matig instellen. Een voorbeeld daarvan is geloof ik de app Onyx. Dus kijk eens bij de software die je (recent) geïnstalleerd hebt en of daar een dergelijke instelling bij mogelijk is.

Bijdrager
    Soulsalekta

zo het kunnen komen door macpilot dan bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Soulsalekta

Laatmaar! het is gelukt, MacPilot had een vinkje aangezet zodat ik niet meer dingen uit het dock kon verplaatsen.

Bedankt voor de hulp allen!

Bijdrager
    stavos

Kan een moderator dit draadje trouwens even verplaatsen naar het correcte subforum?

uitleg

Dit heeft natuurlijk niets met de website van One More Thing te maken, dus ik heb het draadje daarom maar verplaatst naar een ander deel van het forum.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Laatmaar! het is gelukt, MacPilot had een vinkje aangezet zodat ik niet meer dingen uit het dock kon verplaatsen.

Bedankt voor de hulp allen!
    Dat heeft MacPilot niet gedaan maar jij of iemand anders…:nerd:

Bijdrager
    Soulsalekta
    hendrik op 31 oktober 2011

Dat heeft MacPilot niet gedaan maar jij of iemand anders…:nerd:

Wijsneus, je snapt wat ik bedoel.:razz: Dan heb ik dat waarschijnlijk aangevinkt zonder dat ik het zelf door had. Het is nu in ieder geval opgelost!

Vooralsnog, bedankt allen!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.