2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

Applicaties overzetten naar nieuwe Mac

Beste OMT’ers,

Ik weet dat er een heleboel andere topics bestaan over dit onderwerp, maar daar heb ik het antwoord op mijn vraag niet duidelijk kunnen vinden. Ik heb op dit moment in het bezit van een wat oudere MacBook met daarop OS X Lion en ben van plan om binnen een paar maanden een nieuwe MacBook Pro te gaan kopen. Op mijn MacBook zijn een aantal programma’s met licenties geïnstalleerd, waarvan ik de installatie-DVD’s niet meer bezit. Ik zou deze applicaties uiteraard graag zonder extra kosten willen overzetten naar mijn toekomstige MacBook Pro. Mijn vraag is: zullen alle applicaties nog gewoon werken als ik mijn oude MacBook back-up met Time Machine en ze daarna via Migratieassistent overzet naar mijn nieuwe MacBook Pro? Of moet/kan dat via een andere manier? Het gaat om Office 2011, iLife ’11 en iWork ’09. Bij voorbaat dank!

(Ik weet niet goed in welke forum dit topic thuishoort. Indien het fout staat, mijn excuses)

Bijdrager
    Hansi2124

Om te beginnen is het niet slim om installatie-dvd’s weg te doen. Ik zie daar zelf totaal het nut niet van, maar goed….
    Je kan het doen op de manier zoals jij het voorstelt.
    Je kan ook deze programma’s ergens downloaden, omdat je ook de serials ervan bezit. Die zou je dan in het huidige programma ergens moeten kunnen achterhalen, of anders bij de supportafdeling van de softwarebouwer.
    Dan weet je zeker dat je alles installeert en op de juiste plaatsen op je hd terecht komt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.