5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

applicaties non responding, hoe te relaunchen in terminal?

Door google chrome’s helper, was mijn startupdisk ineens leeg en werden een aantal applicaties “non responding”.
    Deze wil ik weer activeren zonder de applicatie te sluiten zodat ik geen belangrijke data verlies.
    Ik weet dat er een manier is om in de terminal non responding apps te relaunchen, maar weet niet meer precies hoe.
    Heeft iemand een idee?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat lijkt me sterk … een programma draait, is vastgelopen, of draait niet. Om een programma te herstarten zal het eerst gestopt moeten worden, en als je het zomaar stopt dan loop je risico op gegevensverlies, afhankelijk van hoe het programma met z’n gegevens omgaat (gebruikt het de OS X-functionaliteit om automatisch te bewaren dan is er weinig risico, bijvoorbeeld, maar moet je altijd met de hand bewaren dan kun je best wat kwijtraken).

Bijdrager
    bob0172

Nee Jakko, er is echt een manier om een non responding programma weer te relaunchen via de terminal.
    Ben helaas vergeten hoe dat precies werkt.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    kill -CONT

Van het CONT-signaal had ik nog nooit gehoord … de manpage voor kill(1) geeft ook niet aan dat het bestaat, maar als ik eens even zoek en probeer blijkt dat inderdaad zo te zijn, en onder OS X ook te werken. Handig dat de documentatie ook weergeeft wat het programma kan …:roll:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.