10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mustang

Applicatie om gedachten te ordenen

De titel klinkt misschien wat dramatisch :), maar ik vind mijzelf geregeld in de situatie waarbij ik een idee heb, of een interessante link/stuk tekst/afbeelding vind die ik dan wil bewaren, maar het beetje informatie is dan te klein om een heel bestand aan te wijden.

Weet iemand een applicatie waar ik dit soort gedachtes/ingevingen/teksten/links in kan ordenen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MichMich

Ik heb een ontzettttttttende hekel aan de term, maar wat jij zoekt ik mindmapping software. Veel Google succes.:)

Bijdrager
    Lexis
    Geblokkeerd
    Anoniem

Evernote. Absoluut.:)

De basisversie is gratis en cross-platform. Zowel OS X, Windows, iOS en een ook online interface en met synchronisatie over al je apparaten heen.

@MichMich:
    I respectfully disagree. Mind mapping tools gebruik je om een gedachtenproces in kaart te brengen, of om meerdere ideeën aan elkaar te koppelen om tot een beter beeld van het geheel te komen. Wat de TS vooralsnog zoekt is een tool om een heleboel willekeurige (potentieel ongerelateerde) gedachten en notities te verzamelen.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Mustang

@cailin coilleach, ik bedenk me nu dat ik een jaar geleden een Evernote account heb geregistreerd, maar het eigenlijk achter mij heb gelaten, omdat online was, nu blijkt dat ze een Desktop versie hebben, ga ik dit gebruiken. bedankt iedereen voor het helpen! Mocht iemand nog een argument hebben waarom iets dat hij/zij gebruikt beter is dan Evernote, dan sta ik altijd open voor een andere applicatie.

Bijdrager
    chatsmit

http://www.mindnode.com/ is ook een mogelijkheid

Bijdrager
    GJB
    cailin op 11 september 2010

Evernote. Absoluut.:)

mee eens. Gebruik het best veel. vooral om webpagina’s over een bepaald onderwerp bij elkaar te zetten.
    En dat dit het overal doet is ideaal. iMac, MacBook, iPhone, internet. Overal je Notes bij de hand.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ GJB:
    Yep… Heb er vorige week bijvoorbeeld enorm veel aan gehad, toen ik op cursus was. Tijdens de les notities maken in Evernote. To do punten voor verder onderzoek zijn zo toegevoegd met een checkbox in de notitie. PDFs, text files en web pagina’s die ik bij m’n verdere onderzoek tegenkom voeg ik meteen weer toe aan de relevante notebook met OF de Safari extension OF door de bestanden d’r op te slepen:)

Sprekend van de To Do items: de iPhone applicatie EgretList werkt perfect samen met Evernote. Het extraheert alle checkbox entries uit je notites en maakt d’r een soort van Moleskine boekje van met alleen de To Do punten:) Mooi gemaakt en ’t synct ook weer met de online versie van Evernote.

Alleen jammer dat er nog geen EgretList voor OS X zelf is. Dat, of een andere tool die met de To Do-tjes van EN werkt…

Bijdrager
    GJB

ah, tnx cailin. Dat is een handige toevoeging.
    Wat ik nog mis (maar misschien is het mogelijk) om Evernotes te delen met een groep.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.