11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    munnik

Applicatie met wachtwoord beveiligen

Hallo,

ik wil graag een applicatie met een wachtwoord beveiligen zodat niet iedereen het kan opstarten. In mijn geval gaat het vooral om Mail.app. Wat ik heb geprobeerd is een chmod van naar 744 van mail in de content folder maar dan start de applicatie helemaal niet meer…

Moderator
    unSOUND

Als je niet wilt dat anderen Mail opstarten, moet je gewoon zorgen dat ze er niet bij kunnen. Dus maak een extra gebruiker aan, of zet een wachtwoord op je screensaver.

Bijdrager
    Freek.

Extra user op je systeem maken? Dus niet in Mail maar op het OS.

Bijdrager
    ragoooon

Ik zoek hetzelfde, maar dan voor de printer. Bestaat er de mogelijkheid dat wanneer andere gebruikers willen printer, ze eerst een wachtwoord moeten invoeren?

Bijdrager
    munnik

Ik wil mijn systeem wel beschikbaar houden voor andere gebruikers, ik wil alleen voorkomen dat ze in m’n mail gaan neuzen…

Moderator
    unSOUND

Maar dan kunnen ze nog steeds door je foto’s neuzen, door je Word-brieven… alles.

Beste oplossing is gewoon een kale tweede account zonder wachtwoord aanmaken en dan met Fast-user-switching activeren.

Bijdrager
    munnik

Nee daar gaat het dus om, die mensen moeten wel bij m’n documenten etc kunnen. Ik wil gewoon een applicatie beveiligen door middel van een wachtwoord geen andere oplossing…

Moderator
    unSOUND

Dat gaat niet lukken.

Bijdrager
    munnik

Hoe zit het dan met de commando’s die alleen root kan uitvoeren?

Moderator
    unSOUND

Daar valt Mail dus niet onder…

Er is wel een Work-around. En dat is om een DMG met een wachtwoord aan te maken, en daar Mail in te plaatsen. Maar dan zit je dus wel altijd met een Virtuele schijf op je bureaublad zodra je Mail start.

Bijdrager
    John Troch

Wat bij ons werkt is beheerde gebruikers aan te maken en de programma’s waar ze niet bij mogen komen uitvinken in toegestane programma’s. De bestanden waar ze bij mogen in een gedeelde (publieke) map plaatsen. dan kunnen ze wel bij gedeelde docjes komen maar niet in gebruiker afhankelijke data zoals Mail ed.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.