6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    _Rutger_

Applicatie gezocht voor filter emailadressen

Hoi,

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik zoek een app (OSX) waarin ik emailadressen weg kan laten filteren. Ik heb verschillende .txt-bestanden met e-mailadressen. Sommige adressen komen in verschillende txt-tjes voor (en dat is het probleem)

Alle adressen moet ik voor m’n werk eenmalige een persoonlijke email sturen en ik wil absoluut voorkomen dat ik dezelfde persoon 2 keer zo’n mail stuur. Overigens heb ik deze lijsten legaal en volledig met toestemming e.d (zogeheten klant-relatie). Het is dus absoluut niet om te spammen. Vooral vanuit goodwill-oogpunt wil ik voorkomen dat ik per ongeluk deze mensen 2 maal mail.

Momenteel heb ik 1 lijst (txt) met alle adressen die ik al gehad hebt. Van de andere lijsten wil ik dus de emailadressen wissen die al in de ‘reeds-verstuurde-lijst’ staan. Zodat ik ze niet 2-maal een mail stuur.

Het lijkt mij een simpel filtere functie die 2 txt-bestandje vergelijkt, maar ik heb er heel lang naar lopen google-en en veel demo’s gedownload en niets kunnen vinden. Dus wis alles uit B wat ook al in A staat.

Hoop dat iemand mij niet kan helpen.
    (en anders is er altijd nog de zoekfuntie per emailadres, maar dit wil ik eigenlijk voorkomen. Lijst is ongeveer 1000 adressen…)

Alvast bedankt!

Groeten,

Rutger

Bijdrager
    Yaris

Exporteer je tekstbestanden naar Excel en filter daar.

Bijdrager
    Pieterr

Zijn het tekstbestanden met alleen emailadressen, of staat er nog meer tekst in?
    Staat er ??n emailadres per regel?
    Zo ja, dan is het simpel op te lossen.

Bijdrager
    _Rutger_

Bedankt voor de snelle antwoorden!

@Pieterr: Beide. De grootste lijst heeft eerst naam en daar achter emailadres. Per regel 1 naam + 1 emailadres. Heb wel een ander prog-je (gevonden) om emailadressen ergens uit te selecteren, dus dat zou dan kunnen. Maar heb liever ook de naam erbij, zodat ik idd iedereen een persoonlijke mail kan sturen.
    Hoe is het dan simpel op te lossen?

@Yaris: Kan dat dan ook in Numbers? Heb wel beide, maar loop me bij excel altijd rot te zoeken wat waar zit. Bij Numbers gaat me dat makkelijker.

Alvast bedankt!

Groeten,

Rutger

Bijdrager
    Pieterr

Stel je hebt een tekstbestand met een aantal emailadressen (input.txt) en een tweede (derde etc.) met nog een paar (input2.txt, input3.txt etc.).

Om alle emailadressen te krijgen die in lijst 1 en/of 2 zitten:

cat input.txt input2.txt | sort | uniq > alles.txt

Om alle emailadressen te krijgen die meerdere keren (“duplicates”) in lijst 1 en/of 2 zitten:

cat input.txt input2.txt | sort | uniq -d > dubbelen.txt
    Bijdrager
    Yaris

Numbers ken ik niet, maar voor een filtering van unieke records in Excel zie http://support.microsoft.com/kb/262277

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.